• Buradasın

    Yazma stratejileri kaç aşamadan oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yazma stratejileri üç aşamadan oluşur 24:
    1. Yazma öncesi 24. Bu aşamada, konu seçimi ve planlama çalışmaları yapılır 1.
    2. Yazma esnası 24. Yazar, düşüncelerini düzenler ve ilk taslağı oluşturur 1.
    3. Yazma sonrası 24. Yazılı metin yeniden ele alınır, düzeltmeler yapılır ve gerekirse geliştirilir 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    6.sınıf Türkçe yazma stratejileri kaça ayrılır?

    6. sınıf Türkçe dersinde yazma stratejileri üç ana başlıkta toplanmaktadır: 1. Yazma Öncesi Aşaması: Yazma amacının belirlenmesi ve zihinsel organizasyonun yapılması. 2. Yazma Esnası: Planlama, tercüme ve gözden geçirme süreçlerinin yönetilmesi. 3. Yazma Sonrası: Yazının düzenlenmesi ve paylaşılması.

    Süreç temelli yazma yaklaşımı nedir?

    Süreç temelli yazma yaklaşımı, yazının sadece nihai ürünle değil, aynı zamanda yazım süreciyle de ilgilenir. Süreç temelli yazma yaklaşımının aşamaları: 1. Yazı öncesi dönem/Hazırlık aşaması: Konu seçimi, amaç belirleme, hedef kitleyi ve yazı türünü tanımlama. 2. Taslak oluşturma: Düşüncelerin kağıda dökülmesi, konunun yönlendirilmesi ve yazıya odaklı devam edilmesi. 3. Gözden geçirme/düzenleme/geliştirme: Yazının bir akran tarafından okunması, geri bildirimlere göre eksikliklerin düzenlenmesi. 4. Düzeltme: Noktalama ve büyük harf kurallarına uyma, gramer ve dil kullanımına dikkat etme. 5. Sunum/Yayınlama: Çalışmanın sesli olarak okunması, kitap oluşturulması, sosyal medyada veya edebiyat dergilerinde paylaşılması.

    Türkçe eğitiminde hangi stratejiler kullanılır?

    Türkçe eğitiminde kullanılan stratejiler şunlardır: 1. Sunuş Yoluyla Öğrenme: Bilgilerin anlatılarak ve açıklanarak öğretiminin yapılması. 2. Buluş Yoluyla Öğrenme: Öğrencilerin aktif olduğu, öğretmenin rehber olarak yol gösterdiği ve öğrencilerin merak ettiği bir konunun tartışılıp sonucunun bulunması. 3. Araştırma Yoluyla Öğrenme: Öğrencilerin çevredeki problemleri algılayıp tanımlamaları, verileri toplamaları ve çözüm yolları geliştirmeleri. 4. Tam Öğrenme Stratejisi: Tüm öğrencilerin yeni davranışları öğrenebilmeleri için önşart olan öğrenmelerin önceden gerçekleştirilmesi. Ayrıca, Türkçe derslerinde kullanılan bazı özel yöntemler ve teknikler şunlardır: - Soru-Cevap Yöntemi: Öğrencilerin düşünmelerini ve bilgi ve tecrübelerini yoklamalarını sağlamak için kullanılır. - Tartışma Yöntemi: Öğrencilerin bir konu üzerinde konuşma ve yorum yapmalarını sağlar. - Dramatizasyon: Ders konusunun taklit veya rol yaparak canlandırılması.

    Anlamlandırma ve örgütleme stratejileri nedir?

    Anlamlandırma ve örgütleme stratejileri, öğrenme sürecinde kullanılan iki önemli yöntemdir. Anlamlandırma stratejileri, öğrencinin yeni öğrendiği bilgileri var olan bilgilerle ilişkilendirerek kalıcı ve anlamlı bir şekilde öğrenmesini sağlar. Bu stratejiler arasında: - Zihinsel imge oluşturma: Öğrenilen konunun zihinde canlandırılması. - Cümle içinde kullanma: Anahtar sözcükleri kullanarak kavramların öğrenilmesi. - Not alma ve özet çıkarma: Metnin ana hatlarıyla açıklanması ve önemli kısımların ayırt edilmesi. Örgütleme stratejileri ise, öğrenilecek bilgilerin yeniden düzenlenerek daha anlamlı hale getirilmesini sağlar. Bu stratejiler arasında: - Ana hatları çıkarma: Metnin ana ve yardımcı fikirlerinin belirlenmesi. - Şema oluşturma: Bilginin görselleştirilerek akılda kalması için şema oluşturulması. - Gruplandırma: Hatırlanması istenen bilgilerin ortak özelliklerine göre gruplandırılması.

    Kontrollü yazma stratejisi nedir?

    Kontrollü yazma stratejisi, yazma sürecinde kelimeleri, cümle yapılarını ve ifade kalıplarını Türkçenin kurallarına uygun şekilde kullanmayı amaçlayan bir yöntemdir. Bu stratejinin uygulanma şekilleri şunlardır: 1. Örnek Metin Üzerinden Yazma: Öğrencilere örnek bir metin verilir ve onlar da bu metinde geçen anahtar kelimeleri kullanarak yeni bir metin oluştururlar. 2. Cümle Sıralaması: Bir paragrafı oluşturan cümlelerin yerleri değiştirilir ve öğrenciler, duygu ve düşüncenin akışına göre cümleleri mantıklı bir sıraya koyup paragrafı yeniden oluştururlar. 3. Sorulara Cevap Verme: Belirli bir konuda öğretmen veya öğrenciler tarafından hazırlanan sorulara verilen cevaplar bütünlük içinde ele alınarak birkaç paragraflık metin oluşturulur.

    Güdümlü yazma stratejisi nedir?

    Güdümlü yazma stratejisi, öğrencilerin bir konu hakkındaki bilgilerini, duygularını ve düşüncelerini etkili bir şekilde anlatma becerilerini geliştirmek için kullanılan bir yazma yöntemidir. Güdümlü yazma stratejisinin aşamaları: 1. Öğretmen, öğrencileri belirli bir konu hakkında bilgilendirir. 2. Öğrenciler, edindikleri bilgiler ışığında konu üzerinde tartışır ve bir yargıya ulaşırlar. 3. Daha sonra, tartışma sonucunda elde ettikleri bilgileri, duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade ederler. 4. Yazma eylemi tamamlandıktan sonra, metinler öğretmen ve öğrenciler tarafından değerlendirilir.