Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ÜDY (Üst Düzey Yönetici) belgesi, bakanlık onaylı olarak aşağıdaki adımlarla alınır:
- Eğitim: Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı bir kurumdan mesleki yeterlilik eğitimi almak gereklidir 13. Eğitim içeriği, 85 saat teorik derslerden oluşur ve konular arasında taşıma mevzuatı, lojistik, trafik güvenliği gibi başlıklar yer alır 13.
- Sınav Başvurusu: Eğitimi başarıyla tamamlayan adaylar, MEB tarafından belirlenen tarihlerde yapılan mesleki yeterlilik sınavına başvuruda bulunur 13.
- Sınav: Sınav, yazılı ve çoktan seçmeli sorulardan oluşur 1. Başarılı sayılmak için genellikle 100 üzerinden en az 70 puan almak gerekir 13.
- Belge Alma: Sınavı geçen adaylara, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından ÜDY belgesi düzenlenir 23.
Başvuru için gerekli evraklar arasında nüfus cüzdanı fotokopisi, diploma ve 2 adet fotoğraf bulunur 2.
Eğitim ve sınav süreçleri, kurum ve şehre göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: