• Buradasın

    Uçakların arkasından neden duman çıkar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uçakların arkasından çıkan duman, egzozdan çıkan sıcak havanın soğuk havayla karşılaştığında yoğunlaşarak su buharına dönüşmesinden kaynaklanır 123.
    Uçaklar genellikle 25.000-30.000 feet yükseklikte uçar ve bu seviyedeki sıcaklık, mevsimlere göre değişmekle birlikte yaklaşık -50 °C'dir 13. Uçak yüzeyi ve motorları, çevredeki havaya göre daha sıcaktır 13.
    Bu duman, kuyruk izi (contrail) olarak da bilinir 13. Yoğunlaşma izi, oluştuğu seviyedeki havanın nemine ve rüzgarın şiddetine göre ya hemen buharlaşır ya da yayılarak ince bir cirrüs bulutuna dönüşür 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uçaklarda neden egzoz dumanı yok?

    Uçaklarda egzoz dumanı görülmemesinin sebebi, uçak motorlarının yanma süreci sırasında açığa çıkan gazların su buharı şeklinde olmasıdır. Uçak motorları çalışırken su buharı üretir ve bu su buharı, sıcak hava ile birlikte dışarı atılır. Bu izler, yoğuşma izleri (contrails) olarak adlandırılır ve çevreye doğrudan bir zarar vermez.

    Duman nedir, neden oluşur?

    Duman, bir maddenin yanması veya ısınması sonucu oluşan gaz, sıvı damlacıklar ve katı partiküllerden oluşan bir karışımdır. Oluşum nedenleri: Yanma: Eksik yanma sonucu, yanma için yeterli oksijen bulunmadığında oluşur. Isınma: Metal gibi maddelerin eritilmesi sırasında da duman oluşabilir. Dumanın rengi, kaynağına ve içerdiği kimyasallara göre değişiklik gösterebilir. Duman, sağlığa zararlı toksik maddeler içerebilir ve solunum problemleri, kalp hastalıkları ve kanser gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir.

    Uçakların uçması için neden motora ihtiyacı var?

    Uçakların uçması için motora ihtiyaç duymasının sebebi, motora sahip olan uçak motorunun uçağa itiş gücünü sağlamak için mekanik güç üretmesidir. Uçak motorunun diğer işlevleri aşağıdaki gibidir: elektrik gücü sağlamak; hidrolik güç sağlamak; pnömatik güç sağlamak. Ayrıca, uçak motorunun havayı kontrollü bir oranda yakıtla yakması, bu hava/ısı karışımının genişleyip pistonu itmesi ve böylece krank mili ile pervanenin dönmesi de uçağın uçmasını sağlayan motor işlevlerindendir.

    Uçakların arkasında bıraktığı iz kaç saat kalır?

    Uçakların arkasında bıraktığı iz, havadaki nemin ve rüzgar koşullarının durumuna bağlı olarak birkaç saatten daha kısa veya birkaç saat kadar havada kalabilir. Havadaki nemin az olduğu durumlarda izler havada çok kısa süre kalır. Havadaki nem oranı yüksekse ve izlerin oluştuğu bölgede rüzgar hızı, yönü, güneşin ısıtma etkisi ve türbülans gibi faktörler uygunsa, izler 200 ila 400 metre genişlikte ve kilometrelerce uzunlukta olabilir ve birkaç saati bulabilir.

    Uçak motorundan çıkan duman zehirli mi?

    Uçak motorundan çıkan duman zehirli değildir, çünkü bu duman aslında su buharıdır. Uçak motorları yanma süreci sırasında su buharı açığa çıkarır ve yüksek irtifalarda hava sıcaklığı çok düşük olduğu için bu buhar, küçük buz kristallerine dönüşerek yoğuşma izleri (contrails) oluşturur.