• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TYMM okul öncesi, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında hazırlanan okul öncesi eğitim programı anlamına gelir 14.
    Bu program, beceri temelli bir yapı üzerine şekillendirilmiş olup, alan becerileri, kavramsal beceriler ve sosyal-duygusal öğrenme becerileri gibi birçok bileşeni içerir 4. Program, çocukların gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak öğretmenlerin aylık ve günlük planlarını farklı şekillerde hazırlamalarına olanak tanır 4.
    Türkiye'de okul öncesi eğitim, 0-6 yaş aralığındaki çocukların bedensel, zihinsel ve duygusal gelişimlerini desteklemeyi, ilkokula hazırlamayı ve sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı çocuklara eşit fırsatlar sunmayı amaçlar 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi TYMM ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) okul öncesi eğitim programı, 2025-2026 eğitim öğretim yılında uygulanacaktır. Bu model, okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5 ve lise 9. sınıf düzeylerinde kademeli olarak hayata geçirilecektir.

    Okul Öncesi gelişim raporunda neler yazılabilir?

    Okul öncesi gelişim raporunda aşağıdaki alanlara dair bilgiler yazılabilir: Bilişsel gelişim: Dikkat odaklama, sayı sayma, nesne gruplarını eşleştirme, deney yaparken tahmin yürütme gibi beceriler. Dil gelişimi: Jest ve mimikleri kullanma, yeni sözcüklerin anlamını sorma, nezaket sözcükleri kullanma, cümle kurma gibi yetenekler. Sosyal-duygusal gelişim: Duygularını ifade etme, başkalarının duygularını anlama, işbirliği yapma, sorumluluk alma gibi özellikler. Fiziksel gelişim ve sağlık: Büyük ve küçük kas motor becerileri, denge ve hareket yetenekleri, öz bakım becerileri. Ayrıca, "Genel Değerlendirme" bölümünde çocuğa yönelik ek öneriler ve değerlendirmeler eklenebilir. Gelişim raporu doldurulurken, çocuğun adı yazılabilir ve sıklıkla, ara sıra, bazen gibi ifadeler kullanılabilir.

    Okul öncesi kavramlar nelerdir?

    Okul öncesi dönemde öğretilebilecek bazı kavramlar: Renkler. Şekiller. Sayılar ve miktar. Zıt kavramlar. Yön ve mekânda konum. Duyu ve duygu. Zaman. Yapı ve materyal.

    Okul öncesi eğitimin tanımı nedir?

    Okul öncesi eğitim, çocukların 0-6 yaş aralığında fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla verilen sistemli eğitim sürecidir. Bu eğitim, çocukları ilkokula ve hayata hazırlamayı hedefler ve sadece akademik bilgilerle sınırlı kalmayıp, çocukların motor becerilerini geliştiren aktiviteleri de içerir.

    Okul öncesi hangi etkinlikler yapılır?

    Okul öncesi dönemde yapılabilecek bazı etkinlikler: Sanat Etkinlikleri: Resim Çalışmaları: Duygu temalı resimler, doğa kolajları. Heykel ve Kil Çalışmaları: Oyun hamuru veya kil ile hayal edilen karakterlerin veya hayvan figürlerinin yapılması. Parmak Boyama: Parmak boyası ile kağıt üzerine desenler çizilmesi. Kolaj Çalışmaları: Renkli kağıtlar, dergi sayfaları, yapıştırıcı ve makas kullanarak kompozisyon oluşturulması. Patates Baskısı: Sebze baskıları ile kağıt veya kumaşa desen basılması. Oyun Etkinlikleri: Minderini Koru: Müzik eşliğinde minderlerin etrafında dönme ve müzik durduğunda belirlenen bir mindere oturma. İpe Boncuk Dizme: Çeşitli renk ve boylarda boncukları ipe dizerek kolye yapılması. Türkçe Dil Etkinlikleri: Hikaye Canlandırması: Masallar ve hikayeler üzerinden drama etkinlikleri. Matematik Etkinlikleri: Ellerimde Sayılar: Kuşların yoğun olduğu bir alana serpme işlemi ve ardından sayı sayma. Fen ve Doğa Çalışmaları: Doğa Kolajı: Geri dönüştürülebilir malzemeler kullanarak doğa temalı kolajlar hazırlanması. Bu etkinlikler, çocukların el becerilerini, bilişsel yeteneklerini, sosyal iletişimlerini ve duygusal gelişimlerini destekler.