• Buradasın

    Tübitak 2204 B kaç proje kabul edildi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2024 yılı TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda 152 proje başvurusu kabul edilmiştir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Tübitak 2204 A ve B nedir?

    TÜBİTAK 2204-A ve 2204-B, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen iki farklı öğrenci araştırma projeleri yarışmasıdır. TÜBİTAK 2204-A: Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'dır ve amacı, genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye ve araştırarak problemlere çözümler üretebilen bireyler yetiştirmektir. TÜBİTAK 2204-B: Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'dır ve ilk olarak "Bu Benim Eserim" adıyla başlamıştır.

    Tübitak 2204 B finaline kalan projeler nelerdir?

    2025 yılı TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda final aşamasına kalan bazı projeler şunlardır: Kırşehir Yusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi'nin projeleri: "Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Yenilikçi Çözümler: Biyobozunur Plastik" (Biyoloji). "Ortaokul Öğrencilerinde Duygu Düzenleme Becerisi ve Dijital Oyun Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi" (Değerler Eğitimi). "Atıklardan Plastiğe" (Kimya). Uşak'tan bölge finaline kalan projeler: Turhan Akçay Bilim ve Sanat Merkezi'nden 6 proje. Banaz Bilim ve Sanat Merkezi'nden 3 proje. Malkoçoğlu Ortaokulu'ndan 3 proje. Sivaslı Cumhuriyet Ortaokulu'ndan 1 proje. Ertuğrul Gazi İmam Hatip Ortaokulu'ndan 1 proje. Final aşamasına kalan tüm projelere ilişkin detaylı bilgi, yarışmanın resmi web sitesinde bulunabilir.

    Tübitaka 2204 B'ye kimler başvurabilir?

    TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na, Türkiye ve KKTC’de örgün ve açık öğretim sisteminde öğrenim gören tüm ortaokul öğrencileri katılabilir. Yarışmaya her öğrenci yalnızca bir proje ile katılabilir ve her proje en çok üç öğrenci tarafından hazırlanır. Yarışmaya başvurusu yapılacak bir projede yer alacak öğrenciler ile danışman arasında birinci derece yakınlık (anne/baba) ve çıkar ilişkisi/çatışması olarak kabul edilen bir ilişkinin olmaması gerekir.

    Tübitak proje sorgulama nasıl yapılır?

    TÜBİTAK proje sorgulama işlemleri için aşağıdaki platformlar kullanılabilir: eteydeb.tubitak.gov.tr: TEYDEB (Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı) kapsamında tamamlanmış projeleri sorgulamak için bu site kullanılabilir. turkiye.gov.tr: e-Devlet Kapısı üzerinden ARDEB (Araştırma Destek Programları) Proje Takip Sistemi'ne (ARDEB-PTS) erişim sağlanarak projeler takip edilebilir. trdizin.gov.tr: TÜBİTAK Destekli Projeler Veri Tabanı'na bu link üzerinden erişilerek proje numarası, başlık, yönetici/araştırmacı/danışman adı, yıl ve anahtar kelimelere göre arama yapılabilir.

    Tübitak 2204 nedir?

    TÜBİTAK 2204, "Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması" anlamına gelir. Bu yarışma, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde (KKTC) örgün ve açık öğretim sisteminde öğrenim gören lise öğrencilerini temel, sosyal ve uygulamalı bilim alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek amacıyla düzenlenir. Yarışma, 12 ana alanda yapılır: Biyoloji; Coğrafya; Değerler Eğitimi; Fizik; Kimya; Matematik; Psikoloji; Sosyoloji; Tarih; Türk Dili ve Edebiyatı; Teknolojik Tasarım; Yazılım. Yarışmaya her öğrenci yalnızca bir proje ile katılabilir ve her proje en çok üç öğrenci tarafından hazırlanır.

    Tübitak yarışmaları kaç kategoride?

    TÜBİTAK yarışmaları dokuz ana kategori ve bu kategoriler altında yer alan tematik alanlar olmak üzere toplamda çok sayıda kategoride düzenlenmektedir. Ana kategoriler: Akıllı Şehirler ve Ulaşım; Bilgi ve İletişim Teknolojileri; Eğitim; Enerji ve Çevre; Gıda ve Tarım; Makine İmalatı ve Otomotiv; Sağlık; Savunma, Uzay ve Havacılık; Sosyal Yenilikçilik ve Girişimcilik. Her yarışmacı, bu kategorilerden yalnızca birine tek bir proje ile başvuru yapabilir.

    Tübitak 2204 B proje örnekleri nelerdir?

    TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması için bazı örnek proje konuları şunlardır: 1. Yapay Zeka: Makine öğrenmesi ile bitki hastalıklarının erken teşhisi. 2. Robotik: Otonom araç prototipi geliştirme. 3. Enerji: Güneş enerjisi ile çalışan su arıtma sistemi. 4. Çevre ve Sürdürülebilirlik: Atık yönetimi ve plastik atıkların biyolojik olarak parçalanması. 5. Biyoinformatik: Genetik verilerin analizi ile hastalıklara yönelik yeni yaklaşımlar. 6. Akıllı Ulaşım Sistemleri: Kaza durumunda ambulans, polis ve itfaiye araçlarının otomatik olarak çağrılması. 7. Algoritma ve Mantıksal Tasarım: Örnek bir problemin çözümü için algoritma tasarımı. 8. Dijital Dönüşüm: E-Devlet ve benzeri dijital dönüşüm örnekleri. 9. Göç ve Uyum: Göçmenlerin entegrasyonu ve kültürel miras projeleri. 10. STEAM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat, Matematik): Giyilebilir teknolojiler ve akıllı tekstil ürünleri.