• Buradasın

    Tübitak 2204 B finaline kalan projeler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025 yılı TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda final aşamasına kalan bazı projeler şunlardır:
    • Kırşehir Yusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi'nin projeleri:
      • "Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Yenilikçi Çözümler: Biyobozunur Plastik" (Biyoloji) 4.
      • "Ortaokul Öğrencilerinde Duygu Düzenleme Becerisi ve Dijital Oyun Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi" (Değerler Eğitimi) 4.
      • "Atıklardan Plastiğe" (Kimya) 4.
    • Uşak'tan bölge finaline kalan projeler:
      • Turhan Akçay Bilim ve Sanat Merkezi'nden 6 proje 5.
      • Banaz Bilim ve Sanat Merkezi'nden 3 proje 5.
      • Malkoçoğlu Ortaokulu'ndan 3 proje 5.
      • Sivaslı Cumhuriyet Ortaokulu'ndan 1 proje 5.
      • Ertuğrul Gazi İmam Hatip Ortaokulu'ndan 1 proje 5.
    Final aşamasına kalan tüm projelere ilişkin detaylı bilgi, yarışmanın resmi web sitesinde bulunabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tübitak proje sorgulama nasıl yapılır?

    TÜBİTAK proje sorgulama işlemleri için aşağıdaki platformlar kullanılabilir: eteydeb.tubitak.gov.tr: TEYDEB (Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı) kapsamında tamamlanmış projeleri sorgulamak için bu site kullanılabilir. turkiye.gov.tr: e-Devlet Kapısı üzerinden ARDEB (Araştırma Destek Programları) Proje Takip Sistemi'ne (ARDEB-PTS) erişim sağlanarak projeler takip edilebilir. trdizin.gov.tr: TÜBİTAK Destekli Projeler Veri Tabanı'na bu link üzerinden erişilerek proje numarası, başlık, yönetici/araştırmacı/danışman adı, yıl ve anahtar kelimelere göre arama yapılabilir.

    Tübitak ortaokul araştırma projeleri nelerdir?

    TÜBİTAK Ortaokul Araştırma Projeleri kapsamında, öğrencilerin hazırlayabileceği bazı proje alanları şunlardır: 1. Biyoloji: Bitki büyümesi üzerindeki ışık renklerinin etkisi, doğal gübrelerin bitki sağlığına etkisi, su kirliliğinin su canlılarına etkisi. 2. Fizik: Güneş enerjisi ile çalışan basit bir araç yapımı, farklı malzemelerin ısı iletkenliği karşılaştırması, suyun farklı derinliklerdeki basıncının ölçülmesi. 3. Kimya: Evde sabun yapımı ve sabunun yağı çözme yeteneği, farklı temizlik ürünlerinin bakteriler üzerindeki etkisi, evde basit bir volkan deneyi. 4. Matematik: Geometrik şekillerin çevre ve alan hesaplamaları, fraktal geometri ile sanat çalışması, matematiksel olasılıklarla çark yapımı. 5. Teknoloji ve Tasarım: Basit bir robot kol yapımı, Arduino ile sıcaklık ölçüm cihazı yapımı, geri dönüşümlü malzemelerden minyatür köprü tasarımı. Ayrıca, TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarları Destekleme Programı kapsamında, öğrenciler "Değerler Eğitimi", "Tarih", "Türkçe" gibi alanlarda da projeler geliştirebilirler.

    Tübitak 2204 B kaç proje kabul edildi?

    2024 yılı TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda 152 proje başvurusu kabul edilmiştir.

    Tübitak 2204 A ve B nedir?

    TÜBİTAK 2204-A ve 2204-B, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından düzenlenen iki farklı öğrenci araştırma projeleri yarışmasıdır. TÜBİTAK 2204-A: Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'dır ve amacı, genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, merak etmeye ve araştırarak problemlere çözümler üretebilen bireyler yetiştirmektir. TÜBİTAK 2204-B: Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'dır ve ilk olarak "Bu Benim Eserim" adıyla başlamıştır.

    2204 b bölge finaline kaç proje gidiyor?

    2025 yılı TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'nda bölge finaline 100 farklı proje katılacaktır. Bölge finaline katılacak proje sayısı, başvuru yapılan illerin sayısına ve başvuruların değerlendirilmesi sonucuna göre değişiklik gösterebilir.

    Tübitak 2204 B proje raporu nasıl yazılır?

    TÜBİTAK 2204 B proje raporu yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Başlık: Proje içeriğine uygun, kısa ve öz bir başlık seçilmelidir. 2. Özet: Çalışmanın amacı, yöntemi, bulguları ve sonucu 150-250 kelime arasında özetlenmelidir. 3. Giriş: Araştırma konusu hakkında yapılan araştırmaların sonuçları ve cevapsız sorular bilimsel makalelere dayanarak sunulmalıdır. 4. Yöntem: Araştırma yöntemi, veri toplama araçları, deney ve gözlem düzenekleri ile verilerin analiz yöntemi detaylı şekilde açıklanmalıdır. 5. Bulgular: Toplanan veriler ve analiz sonuçları verilmelidir. 6. Sonuç ve Tartışma: Elde edilen bulgular araştırma sorusuna veya problemine uygun olarak yorumlanmalıdır. 7. Öneriler: Benzer çalışmalar yapacak olanlara yol göstermesi bakımından öneriler belirtilmelidir. 8. Kaynaklar: Proje sürecinde yararlanılan tüm kaynaklar APA yazım kurallarına uygun şekilde listelenmelidir. 9. Ekler: Uzun tablolar, deney verileri veya bilgisayar programları gibi konuyu dağıtacak unsurlar EKLER bölümünde verilmelidir. Daha fazla bilgi için TÜBİTAK'ın "Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Proje Rehberi" incelenebilir. Ayrıca, Udemy'de "TÜBİTAK 2204 A-B Proje Raporu Nasıl Yazılır?" başlıklı bir eğitim kursu bulunmaktadır. Son olarak, YouTube'da "TÜBİTAK 2204 Proje Raporu Nasıl Yazılır?-3 (Yöntem)" başlıklı bir video eğitim mevcuttur.

    Matematikte tübitak projesi ne olabilir?

    Matematik alanında TÜBİTAK projesi olarak yapılabilecek bazı konular: Matematiksel modelleme. İstatistik. Oyun teorisi. Robotik uygulamalar. Matematiksel problem çözme yöntemleri. Günlük yaşam problemlerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi. TÜBİTAK 2204 Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması için geniş bir konu yelpazesi bulunmaktadır ve öğrenciler ilgi duydukları hemen hemen her alanda proje geliştirebilirler. Daha fazla bilgi için TÜBİTAK’ın resmi web sitesi ziyaret edilebilir: tubitak.gov.tr.