Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SMMM (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir) belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Eğitim: Bir üniversiteden ekonomi, işletme, maliye gibi bölümlerden lisans diploması alınmalıdır 34.
- Staj: En az 3 yıl süreyle SMMM veya YMM yanında staj yapılmalıdır 34.
- Sınav: Staj süresinin tamamlanmasının ardından, Maliye Bakanlığı tarafından düzenlenen SMMM sınavına başvurulmalı ve sınav başarıyla geçilmelidir 34.
- Belgelerin Hazırlanması: Sınavın ardından diploma fotokopisi, staj süresini belgeleyen evraklar, sınav sonuç belgesi, kimlik fotokopisi ve başvuru formu gibi belgeler hazırlanmalıdır 4.
- Başvuru: Gerekli belgelerle birlikte, bulunulan ildeki Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler odasına başvuru yapılmalıdır 4.
- Oda Kaydı: Başvuru onaylandıktan sonra SMMM belgesi alınır ve bölgesel meslek odalarına kayıt yapılabilir 24.
Başvurular ve belgeler hakkında detaylı bilgi almak için Türkiye'deki ilgili meslek odalarının web siteleri ziyaret edilebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: