Yeni müfredatta matematik dersinin zor olup olmadığına dair kesin bir yanıt vermek mümkün değildir. Ancak, yapılan değişikliklerle matematik dersinin daha ezberden uzak, gündelik hayatla iç içe ve keşfederek öğrenmeyi hedefleyen bir yapıya sahip olduğu belirtilmektedir. Yeni müfredatta, matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi beceriler ön plana çıkarılmıştır. İntegral konusu, yeni ortaöğretim matematik programından kaldırılmıştır; bunun yerine limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alınacaktır. Müfredat değişiklikleri, öğrencilerin ihtiyaçlarına ve çağın gereksinimlerine göre şekillendirilmiştir. Bu nedenle, matematik dersinin zorluğu veya kolaylığı, bireyin öğrenme tarzına ve önceki bilgi birikimine bağlı olarak değişebilir.