• Buradasın

    Sağ sol şarkısı okul öncesi nasıl öğretilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi çocuklara sağ-sol kavramının öğretilmesi için "Sağ Sol Şarkısı" kullanılabilir 14. Bu şarkı, Hakan Abi ve Gitarı Boncuk gibi kanallar aracılığıyla YouTube'da mevcuttur 13.
    Ayrıca, sağ-sol kavramının öğretilmesi için şu yöntemler de uygulanabilir:
    • Tekerleme: "Ben sağ ayağımı ileri veririm, söyle söyle sallayıp yerimde dönerim, ben sol ayağımı ileri veririm, söyle söyle sallayıp yerimde dönerim" gibi tekerlemeler kullanılabilir 5.
    • Oyun: "Mandalı Tak" gibi oyunlar oynanabilir; bu oyunda ebe sürekli yön değiştirirken diğer çocuklar komutları bekler 5.
    • Etkinlik: "Sağ Elimde Beş Parmak, Sol Elimde Beş Parmak" gibi şarkılar söylenebilir 5.
    Yön kavramları öğretilirken, interaktif etkinlikler ve müzikli oyunlar da faydalı olabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi yer yön kavramları ne zaman öğretilir?

    Okul öncesi yer yön kavramlarının öğretilmesi için en uygun zaman, çocukların çevrelerini keşfetmeye başladıkları bir yaş civarıdır. Bu yaşlarda çocuklar, "içeri-dışarı", "üst-alt", "yukarı-aşağı", "ön-arka" ve "yan" gibi kavramları fark etmeye başlarlar. İki yaşından itibaren çocuklar nesnelerin özelliklerini ve yerlerini iyi bir şekilde ayırt etmeye (yakınlık-uzaklık bakımından) başladıkları için yer-yön kavramı öğretilebilir. 4-5 yaşlarına gelmiş çocuklara ise yön kavramını anlatan sözcükler daha anlamlı olacağından "sağ" ve "sol" kavramı öğretilebilir. Yer yön kavramlarının öğretilmesi sabır ve süreklilik gerektirir.

    Okul öncesi çocuk şarkıları hangileri?

    Okul öncesi çocuk şarkılarından bazıları şunlardır: "Kırmızı Balık"; "Ali Baba'nın Bir Çiftliği Var"; "Örümcek Tinki Vinki"; "Tavşan Şarkısı"; "Parmak Şarkısı"; "Tembel Çocuk"; "Mini Mini Bir Kuş"; "Küçük Kurbağa"; "Annem Bana Bir Bebek Aldı"; "Bak Postacı Geliyor". Ayrıca, "Okul Öncesi Çocuk Şarkıları" başlıklı çalma listesine YouTube'dan, "Okul Öncesi Şarkılar" başlıklı albüme ise Apple Music'ten ulaşılabilir. Bunun yanı sıra, "eba.gov.tr" sitesinde "okul öncesi şarkılar" araması yaparak çeşitli şarkılara erişilebilir.

    Okul öncesi yön kavramı nasıl öğretilir?

    Okul öncesi dönemde yön kavramının öğretilmesi için uygulanabilecek bazı yöntemler: Günlük yaşamda yönlendirme: "Oyuncaklarını sağdaki sepete koy" gibi ifadelerle sağ-sol kavramları öğretilebilir. Oyun ve etkinlikler: Bir nesneyi saklayıp, yerini yönlerle tarif edebilirsiniz; "İki adım kuzeye, üç adım batıya..." gibi. Çevresel referanslar: Evlerini bir referans noktası alarak, kuzey, güney, doğu, batı yönleri gösterilebilir. Doğa gözlemleri: Güneşin pozisyonunu ve gölgelerin yönünü gözlemleyerek yönler pekiştirilebilir. Hikaye ve şarkılar: "Arka Ön" tekerlemesi gibi eğitici şarkılar ve "Duvarın Arkasında Ne Var?" gibi hikayeler kullanılabilir. Yön kavramının öğretilmesi, sabır ve süreklilik gerektirir; bu kavramların günlük yaşamda doğal bir şekilde tanıtılması önerilir.

    Orff yöntemi okul öncesi müzik eğitiminde nasıl kullanılır?

    Orff yöntemi, okul öncesi müzik eğitiminde şu şekillerde kullanılabilir: Oyun unsuru: Tüm çalışmalar ve uygulamalar oyun içinde verilir. Enstrüman kullanımı: Ksilofon, metalofon, kastanyet gibi vurmalı çalgılar kullanılır. Doğaçlama ve yaratıcılık: Doğaçlama, kompozisyon ve çocuğun doğal oyun anlayışı teşvik edilir. Dans ve hareket: Şarkı söyleme, dans etme ve oyunculuk bir arada yürütülür. Sosyal gelişim: Topluluk içindeki etkileşimde duyarlılık ve farkındalık geliştirilir, problem çözme ve liderlik becerileri artar. Orff yönteminde standart bir müfredat yoktur, öğretmenler ders planlarını sınıfın büyüklüğüne ve öğrencilerin yaşına göre uyarlar.

    Okul öncesinde şarkı öğretimi nasıl yapılır?

    Okul öncesinde şarkı öğretimi şu adımlarla yapılabilir: 1. Şarkının Tanıtımı: Öğretmen, şarkının adını söyler ve konusu hakkında kısa bir açıklama yapar. 2. Melodinin Sunumu: Öğretmen, bir müzik aleti çalarak şarkının melodisini birkaç kez çalar ve söyler. 3. Parçalara Ayırma: Şarkı, parçalara ayrılarak öğretilir. 4. Birlikte Söyleme: Şarkı, eğitimcinin yönetiminde aynı anda başlatılıp bitirilerek öğretilir. 5. Tekrar ve Pekiştirme: Şarkı, gün içinde farklı zamanlarda (örneğin, kahvaltı hazırlığı sırasında, uykudan uyanınca) tekrar edilerek pekiştirilir. 6. Ritim Çalışmaları: Şarkı öğrenildikten sonra, şarkıya uygun vücut veya ritim aletleriyle ritim çalışmaları yapılır. Dikkat edilmesi gereken noktalar: Şarkı sözleri sade ve anlaşılır olmalı, hafızada kolay kalmalıdır. Şarkı, çocukların yaş ve müziksel gelişim düzeylerine uygun olmalıdır. Hareketli, neşeli şarkıların yanı sıra, sakinleştirici şarkılara da yer verilmelidir.

    Okul öncesi müzik etkinlikleri kaça ayrılır?

    Okul öncesi müzik etkinlikleri şu şekilde ayrılabilir: Ritim çalışmaları. Ses dinleme ve ayırt etme çalışmaları. Şarkı söyleme çalışmaları. Yaratıcı hareket ve dans. Müzikli dramatizasyon. Müzikli öykü. Nefes açma çalışmaları. Ezgi çalışmaları. Ayrıca, serbest dans çalışmaları ve beden perküsyonu gibi teknikler de okul öncesi müzik etkinlikleri arasında yer alır.

    Okul öncesi müzik türleri nelerdir?

    Okul öncesi müzik türlerinden bazıları şunlardır: Tekerlemeler. Ninniler. Eğitici çocuk şarkıları. Türküler. Çalgı müziği. Ayrıca, okul öncesi müzik eğitiminde ses ve müzik dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes ve ses çalışmaları, şarkı söyleme, çalgı çalma, yaratıcı hareket ve dans, müzik eşliğinde hareket ve müzikli öykü oluşturma gibi etkinlikler de yer alır.