Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamcılıkta bilimsel yaklaşım, 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkmıştır 3.
Bu dönemde, Claude Hopkins "bilimsel reklamcılık" kavramını ortaya atarak reklam kampanyalarının yalnızca sanat değil, aynı zamanda bir bilim olduğunu savunmuştur 23. 1923’te yazdığı Scientific Advertising adlı kitabında, reklamcılığın test edilebilir ve ölçülebilir sonuçlar getiren bir disiplin olduğunu vurgulamıştır 23.
Reklamcılığın bilimselleşmesinde rol oynayan diğer gelişmeler arasında, 1930’larda istatistiksel yöntemlerin ürün satış potansiyeli ve tüketici satın alma alışkanlıklarının belirlenmesinde kullanılmaya başlanması ve 1950’lerde yaygınlaşan odak grup çalışmaları ve tüketici algı ölçümleri yer almaktadır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: