Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklam göstergebilimi, reklam metinlerinde ve görsellerinde anlamın nasıl oluştuğunu, düzenlendiğini ve iletildiğini inceleyen bir yaklaşımdır 12.
Bu alanda, Ferdinand de Saussure'ün teorileri temel alınır 1. Göstergebilim, dilbilimsel metotları nesnelere uygulayarak, her türlü göstergenin (kelimeler, görüntüler, jestler) çalışma biçimlerini araştırır 34.
Reklam göstergebilimi, ürünlerin, başlangıçta hiçbir anlam taşımadıkları halde, reklamın anlam yapısı içinde, anlamlı nesne veya kişilerin yerine geçerek nasıl çeşitli anlamlar kazandığını ortaya koyar 2.
Bu analiz yöntemi, reklam mesajlarının kodlanması ve hedef kitleler tarafından algılanabilmesi açısından iletişim araştırmalarında yaygın olarak kullanılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: