• Buradasın

    Refet Angının Atatürk ile anısı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Refet Angın'ın Atatürk ile iki önemli anısı vardır:
    1. İlk Karşılaşma: Refet Angın, ilkokul yıllarında Atatürk'ün "Büyüyünce ne olacaksın çocuk?" sorusuna "Öğretmen" cevabını verir 13.
    2. İkinci Karşılaşma: Edirne Kız Öğretmen Okulu'nda öğrenci iken Atatürk ile tekrar karşılaşır ve "Bakın sözümü tuttum Paşam. Öğretmen olacağım işte" der 13. Atatürk, onun Gelibolu'daki küçük kız olduğunu hatırlar ve ne öğretmeni olmak istediğini sorar 13. Refet Angın'ın "Matematik" cevabını vermesi üzerine Atatürk, "Hayır, tarih öğretmeni olacaksın. Çünkü nesillere tarihlerini öğretmek en önemli vazifedir" der ve Refet Angın bundan sonra tarih öğretmeni olmaya karar verir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Atatürk anılarını neden yazmıştır?

    Atatürk, anılarını birkaç nedenle yazmıştır: Hesaplaşma: Anılarını yazarak tarih ve kamuoyu karşısında hesaplaşmak istemiştir. Gelecek kuşaklara ders verme: Yaşadığı dönem ve olaylarla ilgili bilgiler vererek gelecek kuşaklara ders bırakmayı amaçlamıştır. Hayat tecrübelerini paylaşma: Anılarını yazarak, hayat tecrübelerinin başkalarına örnek olabileceğini düşünmüştür. Unutulan değerleri yaşatma: Unutulmuş veya unutulmaya başlamış olan hayat tarzlarını ve toplum değerlerini tanıtma ve yaşatma amacı taşımıştır.

    Atatürk nasıl bir önderdi?

    Atatürk, birçok farklı şekilde tanımlanabilecek bir önderdir: Askeri önder: Çanakkale Cephesi'nde miralaylığa, Sina ve Filistin Cephesi'nde ise Yıldırım Ordular Grubu komutanlığına atanmıştır. Siyasi önder: Ankara Hükümeti'ni kurmuş, Cumhuriyet Halk Partisi'ni (o dönemde "Halk Fırkası") kurmuş ve ilk genel başkanı olmuştur. Devrimci önder: Türkiye'yi laik, sanayileşen bir ulusa dönüştüren kapsamlı ilerici reformlar gerçekleştirmiştir. İdealist önder: En büyük ülkülerinden biri, millî birlik ve beraberlik içinde vatanın bölünmez bütünlüğünü sonsuza dek yaşatmaktı. Yaratıcı önder: Kurtuluş Savaşı'na hazırlanırken halkı düşmana karşı savaşmaya inandırmış, inkılaplarını uygulamadan önce kamuoyunu hazırlamış ve millete bu inkılapların gerekliliğini anlatmıştır. Uluslararası önder: UNESCO tarafından "uluslararası anlayış, iş birliği, barış yolunda çaba göstermiş üstün kişi" olarak tanımlanmıştır.

    Atatürk ve Milli Mücadele nedir?

    Atatürk ve Millî Mücadele, Osmanlı Devleti'nin I. Dünya Savaşı'ndaki yenilgisinin ardından, 19 Mayıs 1919'da Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkmasıyla başlayan ve 11 Ekim 1922'de Mudanya Mütarekesi ile sona eren dönemdir. Millî Mücadele'nin bazı amaçları: Vatanın bütünlüğünü ve milletin bağımsızlığını sağlamak. İtilaf Devletleri'nin işgallerine son vermek. Millî egemenliği hâkim kılmak. Millî Mücadele'nin bazı yöntemleri: Amasya Tamimi, Erzurum ve Sivas Kongreleri gibi ulusal kongreler düzenlemek. Kuvâ-yi Milliye adı altında gönüllü birlikler oluşturmak. Millî Mücadele'nin bazı gerekçeleri: Vatanın İtilaf Devletleri tarafından bölüşülmesi ve işgal edilmesi. Osmanlı Devleti'nin işgaller karşısında sessiz kalması. Türk milletinin bağımsızlık arzusu.

    Refet Paşa hatıratında Atatürk'ü nasıl anlatıyor?

    Refet Paşa, hatıratında Atatürk'ü saygı ve hayranlık dolu bir dille anlatmaktadır. Bazı anılar: 1. Gelibolu'da Karşılaşma: Atatürk'ün yazı inkılabı gezisinde Gelibolu'ya geldiğinde, Refet'in ona çiçek sunarken düştüğünü ve Atatürk'ün onu yerden kaldırıp iki yanağından öptüğünü anlatır. 2. Edirne'de Öğretmen Adayı: 24 Aralık 1930'da Edirne'de okulları gezerken, Refet'in Atatürk'e bir buket sunup öğretmen olmak istediğini söylemesinin ardından Atatürk'ün onu tarih öğretmeni olarak seçtiğini belirtir. 3. İkinci Türk Tarih Kongresi: 1937'de Dolmabahçe Sarayı'ndaki kongrede Atatürk'ün, Refet'e çok iyi bir öğretmen olacağını ve Kurtuluş Savaşı ile Çanakkale Savaşları'nı öğrencilerine iyi öğretmesi gerektiğini söylediğini aktarır.