• Buradasın

    Planlı Ders Föyü ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Planlı ders föyü, öğretmenlerin ders planlarını daha etkin bir şekilde hazırlamalarına yardımcı olan bir araçtır 23.
    İşe yaradığı bazı alanlar:
    • Dersin akışını yönetme: Öğretmenlerin dersin hedeflerini, materyallerini, etkinliklerini ve değerlendirme yöntemlerini organize etmelerini sağlar 3.
    • Öğrenci ihtiyaçlarına uygun öğretim: Her öğrencinin farklı öğrenme stilleri ve hızı olduğu için, föy öğrencilere öğrenmeleri için farklı yöntemler ve materyaller sunmayı mümkün kılar 3.
    • Zaman yönetimi: Derslerin verimli ve etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi için öğretmenin her bir etkinliği ne zaman yapacağını belirlemesine yardımcı olur 3.
    • Öğrenmenin değerlendirilmesi: Öğrencilerin öğrenme süreçlerinin nasıl değerlendirileceğini ve geri bildirimin nasıl verileceğini belirler 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Planlı ders föyleri video çözümü nasıl yapılır?

    Planlı ders föylerinin video çözümü genellikle yayınevlerinin dijital platformlarında bulunabilir. Örneğin, Eğitim Vadisi Yayınları'nın planlı ders föylerinin video çözümleri, indekskitap.com sitesinde mevcuttur. Ayrıca, YouTube gibi platformlarda da planlı ders föylerinin video çözümlerine ulaşabilirsiniz. Örneğin, "TYT Matematik Planlı Ders Föyü Föy 01" gibi video çözümleri mevcuttur.

    Ders planı örneği nasıl hazırlanır?

    Ders planı örneği hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek faydalı olabilir: 1. Hedef ve Kazanımları Belirlemek: Dersin sonunda öğrencilerin hangi bilgi veya becerileri kazanmış olmaları gerektiğini tanımlamak. 2. İçeriği Düzenlemek: Konuyu sunma ve öğrenme yöntemlerini belirlemek. 3. Materyal ve Kaynak Seçimi: Ders kitabı, okuma materyalleri, resimler, videolar gibi somutlaştırmayı sağlayacak materyalleri seçmek. 4. Değerlendirme Yöntemlerini Belirlemek: Öğrencilerin öğrenme düzeylerini ölçmek için performans ödevleri, projeler, sunumlar gibi yöntemleri planlamak. 5. Dikkat Çekme ve Güdüleme: Konunun önemini ve öğrencilere ne gibi faydalar sağlayacağını açıklamak. 6. Derse Geçiş: Öğrenme-öğretme etkinliklerine başlamak. 7. Özet ve Tekrar: Dersin ana noktalarını vurgulamak ve önceki konularla bağlantısını kurmak. Ders planı hazırlarken, öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri, öğrenme stilleri ve ilgileri gibi bireysel farklılıkları da dikkate almak önemlidir.

    Ders planı modelleri nelerdir?

    Ders planı modelleri genel olarak beş ana kategoriye ayrılır: 1. 5E Modeli: Bu model, giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme aşamalarından oluşur. 2. Geleneksel Ders Planı: Daha çok düz anlatım ve soru-cevap yöntemlerini içerir, fazla materyal kullanımına odaklanılmaz. 3. Aktif Öğrenmeye Dayalı Ders Planı: Öğrencileri sürece katmayı hedefler, işbirlikli öğrenme, tartışma, drama veya rol yapma gibi yöntemleri barındırır. 4. Teknoloji Entegreli Ders Planı: Akıllı tahta, tablet, e-kitap gibi dijital kaynakları kullanarak etkileşimli etkinliklere yer verir. 5. Proje Tabanlı ve Disiplinler Arası Ders Planı: Öğrencilerin gerçek hayattaki sorunlara yönelik projeler geliştirdiği, farklı disiplinlerin bir araya geldiği bir yaklaşımdır.

    Modülde ders planı nedir?

    Modülde ders planı, belirli bir konuda veya ünitede, o modül kapsamında yapılacak öğretme-öğrenme etkinliklerinin ayrıntılı olarak tasarlandığı plandır. 5E modeline göre ders planı ise bu etkinliklerin beş aşamalı bir döngüye göre düzenlenmesini içerir: 1. Giriş: Öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgilerini belirlemek ve onları motive etmek için yapılır. 2. Keşfetme: Uygulamalı bir öğrenme süreci ile öğrencilerin gözlem yapma, sorgulama, hipotez kurma gibi becerileri kullanmaları sağlanır. 3. Açıklama: Öğrencilerin keşfetme aşamasında anladıklarını paylaşmaları ve öğretmenin bilimsel bilgileri aktarması aşamasıdır. 4. Derinleştirme: Öğrencilerin yeni kavramları pekiştirmeleri ve bu bilgileri diğer disiplinlere aktarabilmeleri için teşvik edilirler. 5. Değerlendirme: Öğrencilerin performanslarının değerlendirilmesi ve onlara geri bildirim verilmesi aşamasıdır.

    Ders planları ne zaman hazırlanır?

    Ders planları, yılın başında hazırlanır.

    Ders planlarında hangi bölümler var?

    Ders planlarında genellikle şu bölümler bulunur: 1. Biçimsel Bölüm: Dersin adı, sınıf düzeyi gibi temel bilgiler. 2. Giriş Bölümü: Dikkat çekme, güdüleme, hedeften haberdar etme gibi aşamalar. 3. Gelişme Bölümü: Uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin ayrıntıları. 4. Sonuç Bölümü: Özetleme, tekrar güdüleme, ölçme ve değerlendirme. 5. Ek Bölümler: Ödevlendirme, güvenlik önlemleri gibi ek bilgiler (varsa).

    Ders planı hazırlama aşamaları nelerdir?

    Ders planı hazırlama aşamaları şunlardır: 1. Kazanımların Saptanması: Ünitelendirilmiş yıllık plana uygun olarak öğrencilerin ne yapacağını tanımlayan kazanımların belirlenmesi. 2. İçeriğin Belirlenmesi: Kazanımlara ulaşmayı sağlayacak içeriğin analiz edilmesi ve konunun ayrıntılarının kararlaştırılması. 3. Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması: Kazanımlar ve içerik belirlendikten sonra, bu kazanımlara ulaştırıcı etkinliklerin belirlenmesi ve sıraya konulması. 4. Öğrenme Materyallerinin Seçimi: Ders kitabı, okuma materyalleri, resimler, videolar gibi materyallerin seçimi. 5. Değerlendirme Etkinliklerinin Belirlenmesi: Öğrencilerin öğrenme düzeylerinin belirlenmesi için değerlendirme sürecinin planlanması. 6. Dikkat Çekme: Öğrencilerin dikkatini yeni konuya çekmek için soru sorma, örnek verme, fıkra veya anı anlatma gibi yöntemlerin kullanılması. 7. Güdüleme: Kazanılacak bilgilerin ne işe yarayacağının ve neden öğrenilmesi gerektiğinin açıklanması. 8. Gözden Geçirme: Derste kazandırılacak kazanım ve davranışların sunulması, öğrencilerin derste kazanacağı bilgiler üzerinde durulması.