Eğitim, bireyde istendik davranış değişikliği oluşturma süreci olarak tanımlandığında, dört temel bileşenden oluşur: girdiler, süreç, çıktılar ve kontrol (değerlendirme). 1. Girdiler: Eğitim sistemine katkıda bulunan tüm unsurlar, yani para, araç ve gereçler, öğrencilerin özellikleri, kanunlar, yönetmelikler ve öğretmenin özellikleri gibi. 2. Süreç: Hedef davranışların geliştirilmesi için yapılan dersler, laboratuvar çalışmaları ve diğer eğitim faaliyetleri. 3. Çıktılar: Eğitim süreci sonunda öğrencilerin kazandığı davranışlar ve bu davranışların yeterliliği. 4. Kontrol (Değerlendirme): Çıktılara bakarak sistemin işleyişi hakkında yargıda bulunma ve sistemin onarılmasını sağlama süreci.