• Buradasın

    Öğretmenlere yeşil pasaport ne zaman verilecek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlere yeşil pasaport verilmesi gündemde bulunmaktadır 12.
    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 30 Ocak 2025 tarihinde yaptığı açıklamada, özel okullarda görev yapan öğretmenler için yeşil pasaport çalışmalarının yapıldığını belirtmiştir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeşil pasaport nerelerde geçerli?

    Yeşil pasaport, Schengen üyesi ülkeler başta olmak üzere birçok ülkede geçerlidir. Ayrıca, Güney Amerika'da Arjantin ve Brezilya, Asya'da Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri, Çin, Afrika'da Mısır ve Okyanusya'da Avustralya gibi ülkeler de yeşil pasaporta vize istemeyen yerler arasındadır. Yeşil pasaportun geçerli olduğu ülkelerin listesi zamanla değişebilir, bu nedenle güncel bilgileri kontrol etmek önemlidir.

    Yeşil pasaport düzenlemesi ne zaman?

    Yeşil pasaport düzenlemesinin ne zaman yürürlüğe gireceği, 10 yıl süreyle geçerli olacak şekilde 1 Haziran 2010 tarihinden sonra düzenlenmiş pasaportlar için 1 Eylül 2022 tarihinde başlamıştır. Ayrıca, mali müşavirlere yeşil pasaport verilmesini öngören kanun teklifi, 7 Mayıs 2025 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunulmuştur ve komisyonda görüşülüp karara bağlanması beklenmektedir.

    Yeşil pasaport için il milli eğitim onayı nasıl alınır?

    Yeşil pasaport için il milli eğitim onayı almak amacıyla aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kurumdan Talep Formu ve Belge Temini: Hak sahibi olan kamu görevlisi, çalıştığı kurumun personel işleri veya ilgili biriminden, hususi damgalı pasaport alabileceğine dair onaylanmış bir Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu ve hizmet döküm belgesi temin etmelidir. 2. Randevu Alma: Gerekli belgeler tamamlandıktan sonra, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerinden yeşil pasaport için randevu alınmalıdır. 3. Başvurunun Yapılması: Randevu tarihinde, hak sahibi ve pasaport alacak diğer aile fertleri (gerekliyse) ilgili Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'ne giderek başvurularını şahsen yapmalıdır. Ek Notlar: Başvuru için gelen vatandaşların kimlik belgelerinin aslını getirmeleri gerekmektedir. Hususi pasaportlar, 5 yıllık süreyle verilir. Emekli/müstafi hak sahibinin eş ve çocukları hususi damgalı pasaport talebinde bulunuyor ise, hak sahibinin şahsen veya noterce tanzim edilen muvafakatatı gereklidir.

    Yeşil pasaport için kaç yıl öğretmenlik yapmak gerekir?

    Yeşil pasaport (hususi pasaport) alabilmek için en az 10-15 yıl öğretmenlik yapmak gerekmektedir. Pasaport Kanunu'na göre, birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda görev yapan veya bu kadrolardan emekli olan öğretmenler yeşil pasaport alma hakkına sahiptir. Kadro derecesi, yeşil pasaport alma şartlarından biridir ve bu derecelere ulaşmak için meslekte belirli bir süre hizmet vermek gereklidir.

    Yeşil pasaport ne zaman alınır?

    Yeşil pasaport, belirli koşulları sağlayan kişilere verilir ve başvuru süreci şu durumlarda başlatılabilir: Görevde Olanlar İçin: İlgili kurumdan "Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu" ve hizmet döküm belgesi temin edildikten sonra İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerinden randevu alınarak başvuru yapılabilir. Emekliler İçin: Emekli olunan tarihte alınan kadro bilgisini gösteren belge ile aynı süreç takip edilir. Yeşil pasaport alma hakkı olan bazı gruplar: Türkiye Büyük Millet Meclisi eski üyeleri ve eski bakanlar. Birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda bulunan devlet memurları ve kamu görevlileri. Büyükşehir, il ve ilçe belediye başkanları (görevleri süresince). Belirli koşulları sağlayan ihracatçı firma çalışanları. Devlet sporcuları. Yeşil pasaport, genellikle 1, 2, 3 veya 4 yıl süreyle verilir ve süresi dolduğunda yenilenmesi gerekir.

    Yeşil pasaporta kaç yıl sonra hak kazanılır?

    Yeşil pasaporta, bir, iki, üç veya dört yıl sonra hak kazanılabilir. Yeşil pasaportun geçerlilik süresi, 2024 yılı itibarıyla genellikle 1, 2, 3 veya 4 yıl olarak verilmektedir. Yeşil pasaport, belirli kadro derecelerinde (birinci, ikinci ve üçüncü derece) görev yapan veya bu derecelerden emekli olan devlet memurlarına ve belirli şartları sağlayan kişilere verilir.

    Devlet memuru yeşil pasaport hakkı ne zaman?

    Devlet memurlarının yeşil pasaport hakkı, aşağıdaki durumlarda ortaya çıkar: Kadro derecesi 1, 2 ve 3. derece olan veya bu derecelerden emekli olan devlet memurları. 1, 2 ve 3. derece kadro karşılığı çalışan ve bu derecelerde sözleşmeli olarak çalışırken emekli olan devlet memurları. Kadrosu olmadan çalışıp emeklilik kesintileri 1, 2 ve 3. derece üzerinden alınan çalışanlar ile bu durumda çalışırken emekli olan sözleşmeli devlet memurları. İl, ilçe ve 1. kademe belediye başkanları. Özelleştirilmiş olmasına rağmen gerekli şartları taşıyan Türk Telekom, T.C. Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Emlak Bankası çalışanları. Belirli şartları taşıyan, yüksek oranda ihracat yapan iş insanları. Baroda kaydı olan, en az 15 yıllık avukatlar. Bu şartları taşıyan kişilerin eşlerine, reşit olmayan çocuklarına ve evli bulunmayan, iş sahibi olmayan ve öğrenimine devam eden 25 yaşını doldurmamış kız ve erkek çocuklarına da yeşil pasaport hakkı tanınır. Yeşil pasaport, belirli statüdeki kişilerin yurt dışı seyahatlerini vize muafiyetiyle kolaylaştırmak amacıyla verilir.