• Buradasın

    Öğretmen ve öğrenci okuldan sonra ne yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen ve öğrenci okuldan sonra farklı aktiviteler gerçekleştirebilir:
    Öğretmenler:
    1. Nöbet tutma: Okulda belirtilen alanda nöbet tutarlar 1.
    2. Eğitim ve öğretim işleri: Ders dışı eğitim ve yönetim işlerine katılırlar 1.
    3. Veli-öğretmen görüşmeleri: Haftanın belirli bir gün ve saatini veli görüşmeleri için ayırırlar 1.
    4. Mesleki gelişim: Eğitim ve öğretimle ilgili yenilikleri takip ederler 1.
    5. Okul etkinlikleri: Zümre, kurul ve komisyon toplantılarına katılırlar 14.
    Öğrenciler:
    1. Ev ödevleri: Derslerle ilgili ödevlerini yaparlar 2.
    2. Aile ve çevre ile etkileşim: Arkadaş grupları ve aileleriyle vakit geçirirler 2.
    3. Kişisel gelişim: Kitap okur, spor yapar veya diğer ilgi alanlarına yönelik aktivitelerle uğraşırlar 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenler okuldan sonra nereye gider?

    Öğretmenler okuldan sonra çeşitli yerlere gidebilirler: 1. Başka okullara görevlendirme: Öğretmenler, kendi okullarında eksik kalan ders saatlerini tamamlamak için başka okullara görevlendirilebilirler. 2. Mesleki gelişim faaliyetleri: Öğretmenler, Bakanlık tarafından düzenlenen mesleki gelişim faaliyetlerine katılabilirler. 3. Kulüp faaliyetleri ve sınavlar: Öğretmenler, öğrencilere yönelik düzenlenecek etkinlikler ile kulüp faaliyetlerine katılabilir ve merkezî veya mahallî yapılan sınavlarda görev alabilirler.

    Öğretmen öğrencisine özel ders verebilir mi?

    Öğretmenlerin öğrencilerine özel ders vermesi, yeni Öğretmenlik Meslek Kanunu (ÖMK) ile yasaklanmıştır. İlgili mevzuat gereği yapılanlar dışında menfaat karşılığında özel ders veren veya yönlendirme yapan öğretmenlere aylıktan kesme cezası uygulanacaktır.

    Öğrenci ve öğretmen arasında nasıl bir iletişim olmalı?

    Öğrenci ve öğretmen arasında sağlıklı bir iletişim için aşağıdaki unsurlar önemlidir: 1. Empati Kurma: Öğretmenlerin, öğrencilerin duygusal ve akademik ihtiyaçlarını anlamak için empati becerisini kullanması gerekir. 2. Açık ve Etkili İletişim: Öğretmenler, net ve anlaşılır bir şekilde konuşmalı, öğrencilerin sorularını yanıtlamalı ve düşüncelerini ifade etmeleri için fırsatlar sunmalıdır. 3. Dinleme Becerileri: Öğretmenler, öğrencileri aktif bir şekilde dinlemeli, onların fikirlerini ve sorunlarını anlamaya çalışmalıdır. 4. Geri Bildirim Verme: Öğrencilere yapıcı geri bildirim sağlamak, onların güçlü yönlerini vurgulamak ve gelişim alanlarına odaklanmak önemlidir. 5. İş Birliği ve İletişim Fırsatları: Grup çalışmaları, tartışma panelleri veya proje tabanlı öğrenme gibi etkinlikler düzenleyerek öğrencilerin birbirleriyle etkileşime geçmeleri teşvik edilmelidir. 6. Olumlu Sınıf Ortamı: Öğretmenler, sınıfta hoşgörü, saygı ve iş birliği kültürünü oluşturmalıdır. Bu stratejiler, öğrenci motivasyonunu artırır, öğrenme sürecini iyileştirir ve güvenli bir öğrenme ortamı yaratır.