Öğretim ilkeleri ders notunda yer alabilecek bazı ilkeler şunlardır: Hedefe Görelik İlkesi: Eğitim durumları, belirlenen hedeflere hizmet edici nitelikte olmalıdır. Düzeye Uygunluk İlkesi: Öğretim, öğrencilerin yaş, olgunlaşma düzeyi, ilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir. Yaparak Yaşayarak Öğrenme İlkesi: Öğrenci, öğrenme sürecine aktif katılarak daha kalıcı öğrenir. Ekonomiklik İlkesi: Öğretim, zaman, emek ve maliyet açısından verimli olmalıdır. Güncellik İlkesi: Öğretimde yeniliklere, genel kültür bilgilerine ve güncel olaylara yer verilmelidir. Açıklık İlkesi: Konu, anlaşılır bir dille ve en fazla duyu organına hitap edecek şekilde sunulmalıdır. Somuttan Soyuta İlkesi: Soyut kavramlar öğretilmeden önce somut kavramlar öğretilmelidir. Bilinenden Bilinmeyene İlkesi: Yeni bilgiler, önceden bilinenlerle ilişkilendirilerek sunulmalıdır. Yakından Uzağa İlkesi: Öğrenme, yakın çevreden başlayıp uzak çevreye doğru ilerlemelidir. Basitten Karmaşığa İlkesi: Konular, basitten karmaşığa doğru bir sırayla işlenmelidir.