• Buradasın

    Nesin Köyleri'nde eğitim nasıl?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nesin Köyleri'nde eğitim, matematik, sanat ve felsefe alanlarında çalıştaylar, dersler, seminerler ve kamplar şeklinde yürütülmektedir 14.
    Bazı özellikler:
    • Gönüllülük esası: Eğitim sürecine katılım gönüllüdür 12.
    • Pratik dersler: Dersler arasında mutfak işlerine yardım, çöp toplama ve sınıf düzeltme gibi işler yapılır 12. Bu, öğrencilerin aktif katılımını sağlar ve "burası benim/hepimizin" duygusunu geliştirir 12.
    • Esnek zamanlama: Dersler belirli saatlerde değil, her an ve her yerde yapılabilir 12.
    • Odaklanma kolaylığı: Dingin bir doğal ortamda, dikkat dağıtıcı unsurlar asgari düzeydedir 2.
    • Çok yaş grubu: Köyde her yaştan insan bir arada eğitim alır 2.
    Nesin Köyleri'nde verilen dersler için herhangi bir belge veya diploma verilmez 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aziz nesin neden eğitim sistemini eleştirdi?

    Aziz Nesin, eğitim sistemini birkaç nedenle eleştirmiştir: Ezbercilik: Okullarda derslerin yineleterek ve ezberletilerek öğretilmesini, üreticiliğe ve yaratıcılığa engel olması açısından eleştirmiştir. Hayata yönelik öğretim yapmama: Eğitimin, gerçek hayattan kopuk olduğunu ve öğrencilere kendilerini keşfetme fırsatı vermediğini savunmuştur. Büyüklerin gösterdiği davranış tutarsızlıkları: Ailede ve okulda büyüklerin sergilediği tutarsız davranışları eleştirmiştir. Ödül ve ceza sistemi: Maddi ödüllerin çocuklar arasında kıskançlık ve sevgisizlik yarattığını, cezalandırmanın ise yanlış bir yöntem olduğunu düşünmüştür. Nesin, eğitimin çocukların sorgulamalarını, araştırmalarını ve olaylara eleştirel gözle bakmalarını sağlaması gerektiğini belirtmiştir.

    Köyde eğitim nasıl yapılır?

    Köyde eğitim, çeşitli zorluklar ve fırsatlar içerir. Zorluklar: Fiziki yetersizlikler: Köy okulları genellikle yetersiz donanıma sahiptir; kırık sıralar, yetersiz tahtalar ve tek tuvalet gibi sorunlar bulunabilir. Deneyimsizlik: Özellikle yeni atanan öğretmenler, köy koşullarına ve öğrenci profiline uyum sağlamakta zorlanabilir. Kültürel farklılıklar: Öğretmen ve köy halkı arasındaki kültürel ve dil farklılıkları uyum sürecini zorlaştırabilir. Velilerle iletişim: Velilerin eğitim konusunda bilgisiz olması veya zamanlarının kısıtlı olması, eğitime desteği zorlaştırabilir. Fırsatlar: Doğa ile iç içe eğitim: Köy okullarının genellikle büyük ve doğa ile iç içe bahçeleri vardır. Toplumsal etkileşim: Öğretmenler, köy halkıyla daha fazla etkileşim içinde olabilir ve bu, köyü geliştirme fırsatları sunar. Köyde eğitimin daha etkili olabilmesi için, okulların fiziki koşullarının iyileştirilmesi, rehberlik ve branş öğretmenlerinin sağlanması ve köy çocuklarına yönelik çeşitli eğitim faaliyetlerinin artırılması önerilir.

    Aziz nesin matematik köyünü neden kurdu?

    Aziz Nesin'in doğrudan bir Matematik Köyü kurma girişimi bulunmamaktadır. Ancak, oğlu Ali Nesin, 2007 yılında Nesin Vakfı’na bağlı olarak Nesin Matematik Köyü'nü, gençlere matematik öğretmek ve matematik araştırmalarını teşvik etmek amacıyla kurmuştur. Ali Nesin, ders verdiği üniversitedeki öğrencilerle daha fazla çalışabilmek için yerleşik ama medeniyetten uzak bir mekân arayışına girmiştir.