• Buradasın

    Multibem hangi eğitim modeli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Multibem, 5D Eğitim Modeli olarak adlandırılan bir okul öncesi eğitim programıdır 13.
    Bu model, çocukların yaparak, yaşayarak ve oynayarak öğrenmelerini hedefler ve eleştirel düşünme ile üretim becerilerini geliştirmeyi amaçlar 12. Ayrıca, yabancı dil edinimi ve değerler eğitimi gibi alanlarda da kapsamlı programlar sunar 2.
    Multibem Eğitim Programı'nın temel ilkeleri arasında doğanın önemi, çocuğun aktif katılımı ve bütünsel gelişim yer alır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MultiBem'de hangi değerler var?

    MultiBem eğitim programında yer alan değerler şunlardır: 1. Merhamet: Çocukların merhametli bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir. 2. Sabır: Çocukların sabırlı olmaları teşvik edilir. 3. Paylaşma: Paylaşmanın önemi vurgulanır. 4. Sorumluluk: Çocukların sorumluluk sahibi olmaları sağlanır. 5. Adalet: Adalet duygusu geliştirilir. Ayrıca, milli ve evrensel değerler de programın önemli bileşenlerindendir.

    Eğitim çeşitleri nelerdir?

    Eğitim çeşitleri genel olarak üç ana kategoriye ayrılır: formal, informal ve non-formal eğitim. 1. Formal Eğitim: Resmi müfredat ve programlar doğrultusunda yürütülen, okul veya üniversitelerde yapılan eğitimdir. 2. Informal Eğitim: Günlük yaşamda kazanılan, resmi bir müfredat veya ders programı içermeyen eğitimdir. 3. Non-formal Eğitim: Resmi bir kurumda gerçekleşmeyen ancak öğrenmeyi hedefleyen yapılandırılmış bir süreçtir.

    Meb'in yeni eğitim modeli nedir?

    MEB'in yeni eğitim modeli, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olarak adlandırılmaktadır. Bu model, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı itibarıyla kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır ve şu özellikleri içermektedir: Bütünleşik eğitim yaklaşımı: Öğrencilerin akademik başarıları ile sosyal becerileri desteklenerek bireyselleştirilmiş öğretim modeli uygulanacaktır. Değerler eğitimi: Müfredatta, öğrencilerin şefkat, merhamet, vatanseverlik gibi değerlere sahip olmaları hedeflenmektedir. Yeni müfredat: Öğretim programları, alan becerileri, kavramsal beceriler ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerini kapsayan bütüncül bir yapı üzerine kurulmuştur. Gelişim raporu: Geleneksel karnelerin yerine, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini değerlendiren gelişim raporları verilecektir.