Michael Apple'ın "Eğitim ve İktidar" kitabı, eğitimdeki farklı iktidar biçimlerinin eğitim kurumları içinde nasıl işlediğini analiz eder. Kitapta ele alınan temel konular: Eğitimin işlevi: Apple, eğitimi, bireylerin rekabetçi piyasada başarılarını artırmak için teknik bilgi dağıtımı yapan bir mekanizma olarak gören serbest piyasacı insan sermayesi kuramını ve eğitimi, ekonomiye dayalı sınıf pozisyonlarını yeniden üreten bir mekanizma olarak gören seçme-yerleştirme kuramını eleştirir. Okulların rolü: Okulları, eşit olmayan bir toplumun ekonomik ve siyasi yeniden üretiminde özneler olarak görür ve okullarda, eşit olmayan toplumda çalışmakla ilgili normları ve değerleri öğreten gizli bir müfredat bulunduğunu belirtir. Direniş ve çelişki: Sosyal ve kültürel hayatın deterministik modellerle kavranamayacak kadar karmaşık olduğunu ve okullarda direniş oluşturma kapasitesi bulunduğunu savunur. Apple, bu analizlerle, eğitimi daha adil ve demokratik bir hale getirmek için direniş ve karşı hegemonya çalışmalarının gerekliliğini vurgular.