• Buradasın

    Medya Okuryazarlığı dersi zorunlu mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Medya Okuryazarlığı dersi, Türkiye'de zorunlu bir ders değildir 13.
    Ancak, RTÜK Başkanı Profesör Davut Dursun, bu dersin zorunlu olması gerektiğini ve dersin iletişim fakültesi mezunları tarafından verilmesi gerektiğini belirtmiştir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Medya okuryazarlığı nedir?

    Medya okuryazarlığı, bireylerin medya içeriklerini eleştirel bir gözle değerlendirme, analiz etme ve anlamlandırma becerisi olarak tanımlanabilir. Medya okuryazarlığının temel ilkeleri şunlardır: Aktif bir sorgulama ve eleştirel yeteneğin geliştirilmesi. Okuryazarlık kavramlarının her türden medyayı içerecek şekilde genişletilmesi. Medyanın kültürel bir araç olarak görülmesi ve kullanımının benimsenmesi. Kişilerin bireysel becerilerinin geliştirilmesi. Medya okuryazarlığının önemi, bireylerin: Bilgi kirliliğini fark etmelerine; Yanıltıcı içeriklere karşı direnç geliştirmelerine; Doğru bilgiye ulaşma becerilerini artırmalarına yardımcı olmasında yatar. Ayrıca medya okuryazarlığı, kişilerin güvenliğini sağlama ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirme konularında da büyük bir önem taşır.

    Medya okuryazarlığı sınavında neler sorulur?

    Medya okuryazarlığı sınavında sorulabilecek bazı soru türleri: Yazar, amaç ve kazanç konusunda sorular: Bu medya metnini kim hazırladı? Bu metindeki mesajları kim tasarladı? Bu mesaj ne amaçla (kimin faydasına) hazırlandı? Teknik ve içerik konusunda sorular: Medya metnindeki mesajlar nelerdir? Metinde ön planda tutulan ve geri planda bırakılan mesajlar hangileridir? Medya metninde kullanılan teknikler (dil, ışık, ses, kurgu vb.) nelerdir? Bağlam ve güvenilirlik konusunda sorular: Medya metni veya mesaj ne zaman hazırlandı? Metin hangi mecradan ve nasıl yayınlandı? Metnin niteliği (bilgi, kanaat, yorum vb.) nedir? İzleyici ve etki konusunda sorular: Bu metin kime yönelik hazırlanmıştır? Bu metne muhatap olanlar mesajı nasıl anlamıştır? Bu metnin diğer insanlara ve size etkisi ne olmuştur? Medya okuryazarlığı dersi konuları arasında medya mesajlarının yapısını ve işleyişini öğrenme, medya mesajlarının içeriğini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve kendi medya iletilerini üretme yer alır. Örnek bir medya okuryazarlığı yazılısına şu siteden ulaşılabilir: sosyalbilgiler.biz. Ayrıca, youtube.com'da "Medya Okur Yazarlığı | SINAV İÇİN HARİKA NOTLAR!" başlıklı bir video bulunmaktadır.

    Medya okuryazarlığı sunumunda neler olmalı?

    Medya okuryazarlığı sunumunda yer alması gereken bazı unsurlar: Medya mesajlarının yapısı: Medya mesajlarının özenle seçilip, düzenlenerek ve kurgusal bir şekilde sunulduğunu bilmek. Medya ve ideoloji: Medya iletilerinin değer ve ideolojiler barındırdığını anlamak. Eleştirel düşünme: Medya içeriklerini analiz etme, değerlendirme ve sorgulama becerisi. Üretim ve paylaşım: Medya içeriklerini oluşturma ve paylaşma yeteneği. Dijital araçlar: Medyaya erişmek ve içeriği kullanmak için gerekli teknoloji bilgisi. Etki farkındalığı: Medyanın inançlar, davranışlar ve değerler üzerindeki etkisinin bilincinde olmak. Çoklu bakış açıları: Farklı bakış açılarını dikkate alarak değerlendirme yapabilme. Ayrıca, 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren medya okuryazarlığı derslerinde farkındalık, erişim, sorgulama, çevrimiçi güvenlik, çözümleme, değerlendirme, üretim, paylaşım ve eylem/aktivizm gibi beceriler de ele alınmaktadır.

    8 sınıf medya okuryazarlığında hangi konular var?

    8. sınıf medya okuryazarlığı dersinde işlenen bazı konular şunlardır: Çevrem Medya: Medya kavramı ve medyanın zaman içindeki gelişimi. Benim Medyam: Medya ile ilişkilerde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Medyaya Soru Soruyorum: Medya okuryazarlığının tanımı ve medya alanındaki meslekler. Eğlence Kaynağı Olarak Medya: Medya iletilerinin içerik ve biçim özelliklerinin çözümlenmesi. Önce Bir Düşüneyim: İkna teknikleri kullanılarak medya iletilerinin üretilmesi. Ayrıca, doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma, medya tasarımlarının insanların sosyal gerçekliği anlamalarındaki rolü gibi konular da işlenmektedir.

    Medya okuryazarlığı Türkçe öğretmenliğinde ne zaman zorunlu oldu?

    Medya okuryazarlığı dersi, Türkiye'de 2006-2007 eğitim öğretim yılından itibaren seçmeli ders olarak Türkçe öğretmenliğinde yer almaya başlamıştır. 2013-2014 eğitim öğretim yılından itibaren ise 7. ve 8. sınıflarda haftada iki ders saati seçmeli ders olarak verilmektedir. Medya okuryazarlığının zorunlu bir ders olarak ne zaman uygulamaya konulacağına dair bir bilgi bulunamamıştır.

    Medya okuryazarlığının temel ilkeleri nelerdir?

    Medya okuryazarlığının temel ilkeleri şunlardır: Aktif sorgulama ve eleştirel yetenek: Medya içeriklerini sorgulamak ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmek. Medya kavramlarının genişletilmesi: Okuryazarlık kavramlarının her türlü medyayı içerecek şekilde genişletilmesi. Medyanın kültürel bir araç olarak görülmesi: Medyanın kültürel bir araç olarak kabul edilmesi ve kullanımının benimsenmesi. Bireysel becerilerin geliştirilmesi: Kişilerin bireysel becerilerinin, özellikle bilgi ve içerik doğrulama becerilerinin geliştirilmesi. Ayrıca, medya okuryazarlığı şu amaçları da hedefler: Medya araçlarını akıllı ve etkili bir şekilde kullanmak. Farklı kaynaklardan gelen bilgilerin doğruluğunu değerlendirmek. Medyanın bireyler ve toplum üzerindeki etkisinin farkında olmak. Demokratik bir şekilde medya kanalları aracılığıyla etkili iletişim kurmak.

    Dijital ve medya okuryazarlığı arasındaki fark nedir?

    Dijital okuryazarlık ve medya okuryazarlığı arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: Medya okuryazarlığı, televizyon, radyo, dergi ve gazete gibi geleneksel iletişim araçlarının içeriklerini anlamayı ve sorgulamayı kapsar. İçerik Sunumu: Medya okuryazarlığında içerik, genellikle metin, görsel veya ses gibi tek bir formatta sunulur. Kullanım Alanı: Medya okuryazarlığı, daha çok gençlerin eleştirel düşünceye sahip tüketiciler olarak yetiştirilmesine odaklanır. Her iki okuryazarlık türü de birbirini tamamlayan ve destekleyen beceriler gerektirir.