4+4+4 eğitim sistemi, bazı nedenlerle kaldırılma tartışmaları yaşamıştır: 1. Akademik Başarının Düşmesi: Öğrencilerin akademik başarılarının düşmesi ve psikolojik gelişimlerini tamamlayamamaları nedeniyle bu sisteme yönelik eleştiriler artmıştır. 2. Okul Ortamına Uyum Sorunu: Öğrencilerin okul ortamını benimsemelerinde zorluk yaşamaları, sistemin olumsuz yanlarından biri olarak gösterilmiştir. 3. Mesleki Eğitimin Yetersizliği: Meslek eğitiminin artırılması hedeflenmiş olsa da, bu konuda yeterli ilerleme sağlanamadığı düşünülmektedir. 4. Yeni Eğitim Modelleri Arayışı: Eğitim sisteminde daha esnek ve öğrenci odaklı bir model arayışı, 4+4+4 sisteminin gözden geçirilmesine yol açmıştır.