• Buradasın

    Meb 3. adım rehberlik kitabı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB 3. adım rehberlik kitabı, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve YKS'ye (Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı) hazırlanan öğrencilere rehberlik etmek amacıyla yayımlanan bir kaynaktır 134.
    Kitapta yer alan bölümler:
    • Kendini ve Sınavı Tanı: YKS, MSÜ, PMYO, POMEM, TR-YÖS, ÖYS gibi sınavlar hakkında bilgiler içerir 14.
    • Yol Haritanı Belirle: Sınava hazırlık sürecinde yol haritası sunar 14.
    • Kariyer Planını Yap: Kariyer planlaması, geleceğin meslekleri, üst öğrenim kurumları, yurt ve burs başvuruları gibi konuları kapsar 14.
    Ekler bölümünde ders çalışma planları, konu takip çizelgeleri ve deneme sınavları takip çizelgeleri de bulunmaktadır 14.
    Kitaba, ogm.meb.gov.tr ve ogmmateryal.eba.gov.tr adreslerinden ulaşılabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb sınıf rehberlik planı nereden indirilir?

    MEB sınıf rehberlik planlarını indirmek için aşağıdaki sitelerden faydalanabilirsiniz: 1. Meb Ders: 2023-2024 eğitim öğretim yılına ait 1. ve 2. sınıf rehberlik faaliyet raporlarını bu siteden indirebilirsiniz. 2. HangiSoru: Ortaokul ve lise sınıflarına ait rehberlik çerçeve planlarını excel, pdf ve word belgesi formatlarında bu sitede bulabilirsiniz. 3. EğitimWeb: Sınıf rehberlik planı gibi çeşitli rehberlik evrak ve dökümanları bu sitede mevcuttur.

    Meb 3 Adımda hangi dersler var?

    MEB'in "3 Adım" uygulamasında yer alan dersler, TYT, AYT ve YDT düzeylerinde şu şekildedir: Türk Dili ve Edebiyatı; Tarih; Coğrafya; Felsefe Grubu; Matematik; Fizik; Kimya; Biyoloji; İngilizce.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.