• Buradasın

    Maarif modeli biyoloji ders kitabı ne zaman dağıtılacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025-2026 eğitim öğretim yılı için hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne uygun biyoloji ders kitaplarının dağıtımına 27 Ağustos 2025 tarihinde başlanmıştır 4. Bu kapsamda, 9. sınıf biyoloji ders kitabı da dahil olmak üzere, lise seviyesinde 9. ve 10. sınıf ders kitapları dağıtılmıştır 4.
    Basılı kopyaların tüm okullara dağıtımı tamamlanmıştır 3. Ayrıca, ders kitapları EBA'ya yüklenmiştir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Modeline göre ders kitapları kaç yıl kullanılacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre ders kitapları 4 yıl boyunca kullanılmaktadır.

    Fen bilimleri maarif modeli ne zaman uygulanacak?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın açıklamasına göre, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat değişikliği 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacak. Yeni müfredat, ilk olarak okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda geçerli olacak.

    Biyoloji için hangi meb kitabı?

    Biyoloji için MEB tarafından yayımlanan bazı kitaplar: 9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabı. 9. Sınıf Fen Lisesi Biyoloji Ders Kitabı. 9. Sınıf Biyoloji Beceri Temelli Etkinlik Kitabı. 9. Sınıf Biyoloji Kazanım Kavrama Etkinlikleri Kitabı. Defterim Biyoloji 9. Sınıf Kitabı. Ayrıca, OGM Materyal platformunda 9. sınıftan 12. sınıfa kadar biyoloji etkileşimli kitapları da bulunmaktadır. Ders kitabı seçimi, eğitim seviyesine ve müfredata göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgilere ulaşmak için MEB'in resmi yayınlarını kontrol etmek önerilir.

    Biyoloji dersi maarif modeli nedir?

    Biyoloji dersi maarif modeli, 2024-2025 öğretim yılında uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında geliştirilen ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programını ifade eder. Bu model, biyoloji dersinin öğretiminde şu yaklaşımları benimser: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyusal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Süreç odaklı ölçme değerlendirme: Sonuç yerine süreç odaklı bir değerlendirme anlayışı benimsenmiştir. Farklılaştırılmış öğretim: Öğrencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran esnek bir yaklaşım uygulanır. Öğrenci odaklı model: Deney, gözlem ve yaparak öğrenme modeli esas alınmıştır. Modelde, biyoloji biliminin gelişimine katkı sağlamış önemli şahsiyetlere yer verilir ve okul bahçeleri, parklar, doğal ortamlar gibi yerler öğrenme alanı olarak kullanılır.