Biyoloji dersi maarif modeli, 2024-2025 öğretim yılında uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında geliştirilen ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programını ifade eder. Bu model, biyoloji dersinin öğretiminde şu yaklaşımları benimser: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyusal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Süreç odaklı ölçme değerlendirme: Sonuç yerine süreç odaklı bir değerlendirme anlayışı benimsenmiştir. Farklılaştırılmış öğretim: Öğrencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran esnek bir yaklaşım uygulanır. Öğrenci odaklı model: Deney, gözlem ve yaparak öğrenme modeli esas alınmıştır. Modelde, biyoloji biliminin gelişimine katkı sağlamış önemli şahsiyetlere yer verilir ve okul bahçeleri, parklar, doğal ortamlar gibi yerler öğrenme alanı olarak kullanılır.