• Buradasın

    Konu merkezli program tasarımları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Konu merkezli program tasarımları, eğitim programlarının merkezinde değişmeyen evrensel bilginin yer aldığı tasarım yaklaşımlarıdır 13. Bu tasarımlarda içerik öğesi öne çıkar ve programlar genellikle konu uzmanları tarafından hazırlanır 4.
    Konu merkezli program tasarımlarının bazı türleri:
    • Konu tasarımı 135. En eski ve en sık kullanılan tasarım yaklaşımıdır 45. Programdaki konular düzenlenir ve konular arasında ardışıklık vardır 35.
    • Disiplin tasarımı 135. Konular bir araya getirilerek bir dersin (disiplin) içinde konu uzmanı tarafından öğretilir 35.
    • Geniş alan tasarımı 135. Konu tasarımından kaynaklanan parçalanmaları ortadan kaldırmak için tasarlanmıştır 35. Birbiriyle ilişkili olan dersler mantıksal olarak tek bir ortak ders içinde birleştirilir 35.
    • Süreç tasarımı 135. Her konu için ayrı ayrı öğrenme ortamı düzenlenmemeli, tüm konular için ortak bir öğrenme yolu olmalıdır 35.
    • Disiplinlerarası tasarım 35. Ortak bir konunun tüm dersler içinde işlenerek öğrencilere öğretilmesidir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Program geliştirme ve eğitim programı arasındaki ilişki nedir?

    Program geliştirme ve eğitim programı arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir: Program geliştirme, eğitim programının ögeleri olan hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutları arasındaki dinamik ilişkiler bütünüdür. Eğitim programı ise, öğrenciye kazandırmayı düşünülen hedeflerin, eğitim durumlarının ve değerlendirme etkinliklerinin yer aldığı ana plandır. Dolayısıyla, program geliştirme çalışmaları, eğitim programının daha iyi planlanması ve uygulanması için yapılan araştırmaları kapsar.

    Tasarım temelli öğrenme yaklaşımı nedir?

    Tasarım temelli öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine çözüm üretmek için bireysel veya grup halinde çalıştığı, eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerilerini geliştirdiği bir öğrenme yöntemidir. Bu yaklaşımda kullanılan bilimsel yöntem basamakları şu şekildedir: 1. İhtiyaç veya problemin belirlenmesi. 2. İhtiyaç ve problemin araştırılması. 3. Olası çözümler geliştirme. 4. En iyi çözümleri seçme. 5. Prototipi yapılandırma. 6. Çözümleri test etme ve değerlendirme. 7. Çözümleri sunma. 8. Yeniden tasarlama. Tasarım temelli öğrenme, öğrencilerin bilimsel bilgi kullanmalarına ve bilimsel sorgulama yapmalarına olanak tanır.

    Konu tasarımı nedir?

    Konu tasarımı, eğitimde program tasarım yaklaşımlarından biridir ve programın içeriğinin konular ve dersler etrafında yapılandırıldığı bir yöntemdir. Bu yaklaşımda: - Temel kaynak olarak ders kitapları ve bilim dallarındaki konular kullanılır. - Ezber ve tartışma süreçleri ön plandadır. - Ardışık eğitim, ön koşul öğrenmeler ve tümdengelim önemlidir. - Hiyerarşik ve bağımsız konular işlenir.

    Program nedir kısaca?

    Program, kısaca belirli bir amaca ulaşmak için planlanan adımlar veya komutlar dizisi olarak tanımlanabilir. Türk Dil Kurumuna göre ise program kelimesinin üç anlamı vardır: 1. Bir işin nasıl yapılacağını ya da yapılması gerektiğini gösteren çizelge. 2. Televizyonlarda yayımlanan ve süresi 30 dakika ile 2 saat arasında değişen şovlar. 3. Derslerin hangi günlerde ve saat aralıklarında yapılacağını gösteren tablo.

    Öğrenci merkezli tasarım yaklaşımları nelerdir?

    Öğrenci merkezli tasarım yaklaşımlarından bazıları şunlardır: Çocuk merkezli tasarım. Yaşantı merkezli tasarım. Romantik (radikal) tasarım. Hümanist tasarım. Ayrıca, öğrenci merkezli tasarım yaklaşımlarından biri de geriye doğru tasarım olarak adlandırılır. Öğrenci merkezli tasarım yaklaşımlarının gerektirdiği fiziksel mekânlar incelendiğinde, ülkemizde öğrenci merkezli öğrenme anlayışının benimsenmiş olmasına rağmen bazı eksikliklerin olduğu söylenebilir. Eğitim programı tasarımlarıyla ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: acikders.ankara.edu.tr; huseyinfarukyildirim.com; thekpss.com.

    Program geliştirme modelleri nelerdir?

    Program geliştirme modelleri genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: predictive ve adaptive modeller. Predictive modeller, gereksinimlerin kesin olarak bilindiği durumlarda kullanılır ve genellikle şu şekilde sınıflandırılır: - Waterfall Modeli: Gereksinimler belirlendikten sonra analiz, tasarım, geliştirme, test ve bakım aşamaları sırayla gerçekleştirilir. - V-Model: Waterfall modeline benzer, ancak doğrulama ve kabul aşamaları daha erken devreye girer. Adaptive modeller ise gereksinimlerin tam olarak belirlenemediği durumlarda kullanılır ve şunları içerir: - Incremental Model: İlk sürümün üzerine yeni özellikler eklenerek geliştirme yapılır. - Iterative Model: Bir sorunun çözümünden yola çıkarak, aşamalı olarak geliştirme yapılır. Diğer yaygın program geliştirme modelleri arasında Taba Modeli, Tyler Modeli ve Taba-Tyler Modeli de bulunur.