• Buradasın

    Kazanımlar ve göstergeler hangi gelişim alanlarına göre düzenlenmiştir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kazanımlar ve göstergeler, okul öncesi eğitim programında beş ana gelişim alanına göre düzenlenmiştir:
    1. Bilişsel Gelişim 25. Bu alan, çocukların düşünme, problem çözme ve hafıza becerilerini kapsar 5.
    2. Sosyal ve Duygusal Gelişim 35. Çocukların duygu yönetimi, empati kurma ve sosyal etkileşim becerilerini içerir 5.
    3. Motor Gelişim 25. Büyük ve küçük kasların kullanımı ile ilgili becerileri kapsar 5.
    4. Öz Bakım Becerileri 25. Çocukların kendi kendine yetme ve günlük yaşam becerilerini (örneğin, giyinme, tuvalet kullanımı) içerir 5.
    5. Dil Gelişimi 25. Çocukların iletişim kurma, dinleme ve anlama becerilerini kapsar 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gelişim alanları nelerdir örnek?

    Gelişim alanları genel olarak altı ana kategoriye ayrılır: 1. Zihinsel Gelişim: Okuma alışkanlığı, öğrenme, problem çözme, yaratıcılık. 2. Duygusal Gelişim: Duygu farkındalığı, empati, stres yönetimi, özgüven. 3. Fiziksel Gelişim: Sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz, yeterli uyku. 4. Sosyal Gelişim: İletişim becerileri, ilişkiler, toplumsal sorumluluk. 5. Spiritüel Gelişim: İçsel huzur, manevi değerler, mindfulness. 6. Kariyer Gelişimi: Hedef belirleme, yeni beceriler öğrenme, iş-yaşam dengesi. Örnekler: - Bilişsel Gelişim: Okul öncesi dönemde çocukların okuma, yazma, matematik öğrenmesi. - Sosyal Gelişim: Çocukların oyun oynayarak, paylaşarak ve sosyal kuralları öğrenerek gelişmesi. - Fiziksel Gelişim: Ergenlik döneminde beden değişiklikleri ve kas gelişimi.

    1 sınıfta hangi gelişim alanları değerlendirilir?

    1. sınıfta değerlendirilen gelişim alanları şunlardır: Bilişsel gelişim: Dil becerileri, sayıları kavramaya başlama, basit toplama ve çıkarma işlemleri yapabilme, nesneleri sınıflandırma. Sosyal gelişim: Arkadaş edinme, iş birliği yapma, kurallara uyma, bireysel farklılıklara saygı gösterme. Duygusal gelişim: Duygularını ifade etme, bağımsızlık kazanma, kaygı ve öfke gibi duygularla başa çıkma. Motor beceriler: El-göz koordinasyonu, ince motor becerileri, yazma, kesme, yapıştırma gibi aktiviteler. Özerklik: Karar verme ve sorumluluk alma becerileri.

    Duyu eğitimi kazanım ve göstergeleri nelerdir?

    Duyu eğitimi kazanım ve göstergeleri şu şekilde özetlenebilir: Bilişsel gelişim: Nesne/durum/olaya dikkatini sürdürme. Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerde bulunma. Sayı farkındalığı gösterme ve sayma becerisi sergileme. Dil gelişimi: Sesleri ayırt etme. Görsel materyalleri kullanarak özgün ürünler oluşturma. Fiziksel gelişim ve sağlık özellikleri: Bedenini ve beden bölümlerini tanıma, işlevine uygun kullanma ve pozisyonunu açıklama. Duyu eğitimi göstergeleri ise daha spesifik olarak şu şekilde örneklendirilebilir: Dikkatini sürdürme: Dikkat dağıtıcı uyaranlara rağmen etkinliğe yönelik dikkatini sürdürme. Tahmin değerlendirme: Nesne/durum/olayı inceleme, tahminini söyleme, gerçek durumu inceleme. Sayı farkındalığı: Gösterilen sayının kaç olduğunu söyleme ve belirtilen sayı kadar nesne/varlığı gösterme. Duyu eğitimi, özellikle inme sonrası duyu bozuklukları yaşayan bireylerde, duyu ile ilgili sinir devrelerini yeniden eğitmek ve kullanılmayan duyu yollarını uyarmak amacıyla uygulanır.

    Az-çok kavramı hangi gelişim alanına girer?

    Az-çok kavramı, bilişsel gelişim alanına girer. Bilişsel gelişim kapsamında, basit zıt kavramları ayırt etme (büyük-küçük, uzun-kısa, az-çok gibi) ve nesneleri fiziksel özelliklerine göre sınıflandırma gibi beceriler gelişir.

    AGTE testinde hangi gelişim alanları değerlendirilir?

    AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri) testinde değerlendirilen gelişim alanları şunlardır: Dil ve Bilişsel Gelişim: Kelime dağarcığı, talimatları anlama ve problem çözme becerileri. Motor Gelişim: İnce motor (örneğin, nesne tutma) ve kaba motor (örneğin, yürüme) becerileri. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Çocuğun diğer insanlarla etkileşim kurma ve duygusal tepkileri. Öz Bakım Becerileri: Kendi kendine yemek yeme, giyinme gibi günlük yaşam becerileri.

    Bilişsel gelişim kazanım göstergeleri nelerdir?

    Bilişsel gelişim kazanım göstergeleri şunlardır: Dikkatini verme: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum veya olaya odaklanır, bu konuda sorular sorar ve ayrıntıları açıklar. Tahminde bulunma: Nesne, durum veya olayla ilgili tahmin yapar, tahminini destekleyen ipuçları sunar, gerçek durumla karşılaştırır. Algıladıklarını hatırlama: Nesne, durum veya olayı bir süre sonra yeniden söyler, eksik veya eklenen nesneyi belirtir, hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır. Nesneleri sayma: İleriye veya geriye doğru ritmik sayar, belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir ve saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Nesne veya varlıkları gözlemleme: Nesne veya varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını ve kullanım amacını söyler. Nesneleri sıralama: Nesne veya varlıkları uzunluklarına, büyüklüklerine, miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekânda konum: Nesnenin mekândaki konumunu söyler, yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Neden-sonuç ilişkisi kurma: Bir olayın olası nedenlerini ve sonuçlarını söyler. Problem çözme: Problemi tanımlar, çeşitli çözüm yolları önerir, bir çözüm yolu seçer ve dener. Grafik hazırlama: Nesneleri kullanarak veya sembollerle grafik oluşturur.

    Beceri ve kazanım temelli soru nedir?

    Beceri temelli sorular, öğrencilerin ezberledikleri bilgiyi aktarmalarını değil, bu bilgiyi anlamlandırmalarını, yorumlamalarını ve farklı durumlara uygulamalarını gerektiren sorulardır. Kazanım temelli sorular hakkında bilgi bulunamamıştır. Beceri temelli sorular, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve yayınlanan yeni nesil soru sistemidir. Örnek beceri temelli sorular: Matematik: "Bir pizzayı dört arkadaşınla paylaşman gerekiyor. Hangi farklı yollarla eşit olarak bölebilirsin?". Fen Bilimleri: "Bir gün boyunca su olsaydın, hangi yolculukları yapardın?". Türkçe: "En sevdiğin hikâye kahramanını düşün. Bir gün onunla bir yer gezisine çıksaydın, neler yapardınız?".