• Buradasın

    Kaynaştırmaya kimler alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kaynaştırmaya, özür türü ve derecesine bakılmaksızın özel eğitime ihtiyacı olan tüm bireyler alınır 3.
    Kaynaştırma eğitimine alınabilecek bazı öğrenci grupları şunlardır:
    • Zihinsel engelli çocuklar 4. Zeka bölümleri 45-75 arasında olan eğitilebilir zihinsel özürlü öğrenciler 3.
    • İşitme engelli çocuklar 3. İşitme cihazı kullanan, işitme engeli 90 db'e kadar olan öğrenciler 3.
    • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar 5.
    Kaynaştırma eğitimine alınma kriterleri arasında ayrıca ailenin iş birliğine açık olması, öğrencinin sınıf düzenini bozabilecek davranış problemlerinin olmaması da yer alır 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaynaştırma örneği nedir?

    Kaynaştırma örneği olarak, Türkçede iki ünlü harf yan yana geldiğinde araya kaynaştırma harfi eklenmesi gösterilebilir. Bazı kaynaştırma örnekleri: - İki-ş-er (üleştirme sayı sıfatı). - Çocuğun oda-s-ı (isim tamlaması). - Soba-n-ın kapağı düşmüş (ilgi eki). - Üşü-y-erek uyandım (fiil çekimi).

    Kaynaştırma sınavı nasıl oluyor?

    Kaynaştırma sınavı, özel gereksinimli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına göre farklı yöntemlerle gerçekleştirilir. Bu yöntemler arasında: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Sınav soruları, öğrencinin bireysel eğitim programına göre hazırlanır. Kısa cevaplı ve az sorulu yazılı sınavlar: Soru sayısı azaltılır ve daha fazla süre verilir. Sözlü sınavlar: Yazma zorluğu çeken öğrenciler için sözlü sınav yapılabilir. Görsel ve renkli sorular: Sorular farklı renklerle sorulabilir veya görsellerden yararlanılabilir. Ayrıca, kaynaştırma öğrencilerinin sınavlarında işbirlikçi öğrenme ve grup çalışmaları gibi yöntemler de kullanılarak sosyal becerileri geliştirilir.

    Kaynaştırma eğitimi kaç yıl sürer?

    Kaynaştırma eğitiminin süresi, bireyin ihtiyaçlarına ve gelişim durumuna bağlı olarak değişir. Türkiye'de kaynaştırma eğitimi, okul öncesi dönemden lise sonuna kadar devam edebilir. Okul öncesi dönem: 37-66 ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi zorunludur ve bu süre eylül ayı sonu esas alınarak 78 aya kadar uzatılabilir. İlkokul ve ortaokul: Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, bu kademelerde kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin bulunduğu sınıflarda sınıf mevcutları; özel eğitime ihtiyacı olan iki bireyin bulunduğu sınıflarda 25, bir bireyin bulunduğu sınıflarda 35 öğrenciyi geçmeyecek şekilde düzenlenir. Lise: Kaynaştırma öğrencileri de diğer öğrenciler gibi tercih ve nakil işlemleri yapabilir. Her kademe geçişinde, kaynaştırma kararının RAM (Rehberlik ve Araştırma Merkezi) tarafından yenilenmesi gerekmektedir.

    Kaynaştırmada en çok karşılaşılan sorunlar nelerdir?

    Kaynaştırmada en çok karşılaşılan sorunlardan bazıları şunlardır: Ailelerle iş birliği yapılmaması. Okulun fiziki koşullarının kaynaştırma uygulamasına uygun olmaması. Sınıflardaki öğrenci sayısının fazla olması. Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının baştan savma hazırlanmış olması. Öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik bilgilerinin yeterli olmaması. Kaynaştırmayı etkileyen etmenlerle (öğretmen, Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM) çalışanları, okul yönetimi, özel eğitim uzmanı vb.) işbirliğinin zayıf olması. Özel gereksinimli öğrencinin akranları tarafından kabul edilmemesi. Özel gereksinimli çocuklara yeterince zaman ayrılmaması. Özel gereksinimli öğrencilerine yönelik ölçme ve değerlendirmede sorunlar yaşanması. Destek eğitim odasında görev alanların hazırlıksız ve isteksiz olarak derse girmeleri.

    Kaynaştırma öğrencisinin hakları nelerdir?

    Kaynaştırma öğrencilerinin bazı hakları: Eğitim Hakkı: Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar, yeteneklerini doğru kullanabilmesi ve normal hayata karışması amacıyla kaynaştırma eğitimi programlarına dahil edilir. Ayrımcılığa Uğramama Hakkı: Öğretmenler, kaynaştırma öğrencilerinin derse aktif katılımını sağlamalı, görüşlerini dinlemeli ve değer vermelidir. Bireysel Eğitim Programı (BEP) Hakkı: Öğrencilerin performansı dikkate alınarak birebir eğitim verilmeli ve BEP hazırlanmalıdır. Fiziki Koşullar Hakkı: Sınıfların kalabalık olmaması, tuvalet ve asansör gibi fiziki koşulların uygun olması sağlanmalıdır. Üst Okula Devam Hakkı: Kaynaştırma öğrencileri de diğer öğrenciler gibi tercih ve nakil işlemleri yapabilir ve merkezi ortak sınavlara girebilirler. Sınıf Tekrarı Hakkı: Başarısızlık nedeniyle sınıf tekrarı yaptırılmaz, ancak velinin yazılı talebi ve BEP Geliştirme Biriminin kararı doğrultusunda ilkokulda bir defaya mahsus sınıf tekrarı yapılabilir.

    Kaynaştırmada kullanılan yöntem ve teknikler nelerdir?

    Kaynaştırmada kullanılan yöntem ve teknikler şunlardır: 1. Doğrudan Öğretim Yöntemi: Konuları küçük basamaklarla sunar ve sürekli değerlendirme yapmayı içerir. 2. Keşif Yoluyla Öğrenme: Çocukların aktif öğrenen olduklarını ve doğal olarak öğrenebileceklerini varsayar. 3. İşbirliğine Dayalı Öğrenme: Çocukların küçük gruplar oluşturarak birlikte çalışma yoluyla öğrenmelerini sağlar. Diğer teknikler ise şunlardır: 4. Yardım: Çocuklara bazı davranışları kazandırmak için fiziksel, işaret ve sözel yardım kullanılır. 5. Model Olma: Çocuklar taklit yoluyla birçok davranışı öğrenirler, öğretmen ve diğer çocuklar iyi birer modeldir. 6. Ödül: İstenilen davranışları kazandırmak için pekiştireçler kullanılır. 7. Zincirleme Davranışların Adım Adım Öğretilmesi: Beceri analizleri yapılarak davranışların aşamalı olarak öğretilmesi. 8. Genelleme: Çocuğun öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilmesi için yaşantılar sunulması. Ayrıca, kaynaştırma eğitiminde bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanması ve uygulanması da önemlidir.

    Kaynaştırma öğrencileri sınıfta kalabilir mi?

    Kaynaştırma öğrencileri sınıfta kalamaz, başarısız olsalar bile. Yönetmeliğe göre, sınıf tekrarı yapmak isteyen kaynaştırma öğrencisinin velisinin yazılı talebi gerekmektedir.