• Buradasın

    Kapsayici eğitimde sinif içi uygulamalar olcegi kim tarafindan gelistirilmistir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kapsayıcı Eğitimde Sınıf İçi Uygulamalar Ölçeği, Safiye Sarıcı Bulut, Melek Gülşah Şahin ve Osman Sabancı tarafından geliştirilmiştir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kapsayici egitimin temel ilkeleri nelerdir?

    Kapsayıcı eğitimin temel ilkeleri şunlardır: 1. Erişim: Öğrencilerin, çoklu ve çeşitli öğrenme fırsatlarının sunulduğu kaliteli eğitim ortamlarına ulaşması. 2. Katılım: Öğrencilerin günlük etkinlikler, rutinler ve ortamlar içinde gelişim ve öğrenmelerinin desteklenmesi. 3. Destek: Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler ve onların aileleri için sistematik destek sağlanması. Diğer önemli ilkeler ise: - Farklılaştırma: Öğretimin, öğrencilerin çeşitli öğrenme ihtiyaçlarını ve stillerini karşılayacak şekilde uyarlanması. - Kültürel duyarlılık: Kültür, dil ve öğretim uygulamalarındaki çeşitliliğin kabul edilmesi ve değer verilmesi. - İşbirliği: Okul içinde ve dışındaki tüm paydaşların ortak çalışma anlayışına sahip olması.

    Kapsayıcı eğitim uygulamaları nelerdir?

    Kapsayıcı eğitim uygulamaları, tüm öğrencilerin eğitim almasını ve başarılı olmasını sağlamak için çeşitli dijital araçlar ve yöntemler kullanır. İşte bazı kapsayıcı eğitim uygulamaları: 1. Engelli Öğrenciler İçin Eğitim Teknolojileri: - Ekran Okuyucular ve Metin Konuşma (TTS) Sistemleri: Görme engelli öğrenciler için dijital metinleri sesli olarak okur. - Alternatif Giriş Cihazları: Fiziksel engelli öğrencilerin bilgisayar ve diğer dijital cihazları kullanmasını sağlar. 2. Farklı Öğrenme Stilleri İçin Dijital Araçlar: - Multimedya İçerik: Videolar, animasyonlar ve interaktif simülasyonlar, görsel ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrencilere fayda sağlar. - Kişiselleştirilmiş Öğrenme Platformları: Her öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim içerikleri sunar. 3. Erişilebilirlik Standartları ve Uygulamaları: - Web İçeriği Erişilebilirlik Standartları (WCAG): Eğitim materyallerinin dijital ortamda erişilebilir olmasını sağlar. - Mobil Uygulamalar: Mobil cihazların erişilebilir hale getirilmesi için çeşitli araçlar sunar. 4. Öğretmen Eğitimi ve İşbirliği: - Öğretmenlerin kapsayıcı eğitim konusunda eğitilmesi ve uzmanlarla iş birliği yapılması. - Kapsayıcı eğitim politikalarının ve uygulamalarının geliştirilmesi.

    Kapsayıcı eğitimde sınıf içi uygulamalar ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması ilkokul öğretmen formu nedir?

    Kapsayıcı Eğitimde Sınıf İçi Uygulamalar Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması İlkokul Öğretmen Formu, ilkokul öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim ortamındaki uygulamalarını değerlendirmek amacıyla geliştirilmiş bir ölçektir. Bu ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları şu adımlarla gerçekleştirilmiştir: 1. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA): 25 maddeden oluşan ölçeğin üç faktörlü bir yapı gösterdiği belirlenmiştir. 2. Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA): AFA analizlerinin yapıldığı veri setine ek veriler eklenerek DFA analizleri yapılmış ve modelin iyi uyum gösterdiği tespit edilmiştir. 3. Cronbach Alfa İç Tutarlılık Katsayısı: Ölçeğin geneline ve alt boyutlarına ilişkin güvenirlik katsayıları hesaplanmış, ölçeğin geneline ait güvenirlik katsayısının 0,89 olduğu bulunmuştur. Bu ölçek, üstün yetenekli ve zekâlı öğrencilerin bulunduğu kapsayıcı eğitim ortamlarında eğitimsel uygulamaları değerlendirmek için de kullanılabilir.