Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu spotu, kamu kurum ve kuruluşları ile dernek ve vakıf gibi sivil toplum kuruluşlarınca hazırlanan veya hazırlatılan, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından yayınlanmasında kamu yararı olduğuna karar verilen, bilgilendirici ve eğitici nitelikteki film, ses ve alt bantlardır 135.
Kamu spotlarının temel amacı, toplumu bilgilendirerek olumlu davranış değişikliklerini teşvik etmektir 4. Bu reklamlar, televizyon, radyo, internet siteleri ve sosyal medya gibi çeşitli platformlarda yayınlanabilir 4.
Kamu spotlarının bazı özellikleri:
- Kısa ve öz olmalıdır 4.
- Kolay anlaşılır bir dil kullanılmalı, mesaj doğrudan ve açık olmalıdır 4.
- İzleyiciyi duygusal olarak etkilemeyi hedefler 4.
- Çarpıcı görseller ya da işitsel öğeler içermelidir 4.
- Toplumsal bir soruna çözüm önerisi veya bilinçlendirme amaçlı olmalıdır 4.
Kamu spotlarına örnek olarak, "mesaj atma ve sür" spotu (araç kullanırken telefon kullanılmaması gerektiği) ve "kanser yükleniyor" spotu (sigara içilmemesi gerektiği) verilebilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: