Öğretim modelleri, çeşitli kriterlere göre farklı şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı yaygın ayrımlar: Yaklaşımlara göre: Davranışçı modeller: Bilgi, nesnel ve öğrenenden bağımsız olarak kabul edilir. Bilişsel modeller: Bilgi, öğrenenin ön bilgileriyle ilişkilidir. Yapılandırmacı modeller: Bilgi, öğrenenin kendisi tarafından oluşturulur. Temel öğretim modelleri: Glasser'in temel öğretim modeli: Hedef, öğrenci özellikleri, öğretim süreci ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Bloom'un tam öğrenme modeli: Öğrencilerin temel bilgi ve becerileri edinmesi, bu bilgileri kullanması ve üst düzey düşünme etkinliklerine odaklanılır. Öğrenme stillerine göre: Kolb'un modeli: Somut deneyim, soyut kavramsallaştırma, yansıtıcı gözlem ve aktif deney yaklaşımlarına dayanır. Fleming'in VAK/VARK modeli: Görsel, işitsel, fiziksel ve sosyal öğrenme stillerini içerir. Gregorc'un modeli: Somut ve soyut, sıralı ve rastgele öğrenme stillerini tanımlar.