• Buradasın

    İnsanlar yerler ve çevreler 4. kazanım nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf Sosyal Bilgiler dersi "İnsanlar, Yerler ve Çevreler" öğrenme alanında yer alan kazanımlardan bazıları şunlardır:
    • Çevresindeki herhangi bir yerin konumu ile ilgili çıkarımlarda bulunmak 23.
    • Günlük yaşamında kullandığı mekânların krokisini çizmek 23.
    • Yaşadığı çevredeki doğal ve beşerî unsurları ayırt etmek 23.
    • Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek bulgularını resimli grafiklere aktarmak 23.
    • Yaşadığı yer ve çevresindeki yer şekilleri ve nüfus özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunmak 23.
    • Doğal afetlere yönelik gerekli hazırlıkları yapmak 23.
    1. sınıf Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarına MEB Talim Terbiye Kurulu'nun yayınladığı İlkokul Hayat Bilgisi Öğretim Programı'ndan ulaşılabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İnsanlar yerler ve çevreler kaça ayrılır?

    İnsanlar, yerler ve çevreler doğal ve beşerî faktörler olarak ikiye ayrılır. Doğal faktörler: yeryüzü şekilleri; iklim; su kaynakları; yer altı kaynakları; bitki örtüsü; savunma imkânları. Beşerî faktörler: ekonomik faaliyetler; ticaret; sanayi; madencilik; hayvancılık ve tarım.

    Kazanım ve göstergeler nelerdir?

    Kazanım ve göstergeler, çocukların gelişim alanlarını desteklemek ve onların bilgi, beceri ve yetkinliklerini belirlemek amacıyla kullanılır. Bazı kazanım ve gösterge örnekleri: Bilişsel gelişim: Kazanım 4: Nesneleri sayar. Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. Sosyal-duygusal gelişim: Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir. Motor gelişim: Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Kazanımlar ve göstergeler, çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve gereksinimlerine göre planlanır.

    Fen bilimleri kazanımları nasıl belirlenir?

    Fen bilimleri kazanımları, öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi ve becerilerini ifade eden ölçütler olarak belirlenir. Bu kazanımlar genel olarak şu başlıklar altında toplanabilir: 1. Gözlem Yapma Becerisi: Öğrencilerin doğal olayları gözlemleyerek veri toplama ve akıl yürütme yeteneği. 2. Deney Yapma ve Sonuç Çıkarma: Çeşitli deneyler aracılığıyla fen bilimleri konseptlerini pratiğe dökme. 3. Problem Çözme Becerisi: Bilimsel metotlarla sorunları tanımlama ve çözme. 4. Eleştirel Düşünme: Verilerin analizi, hipotezlerin değerlendirilmesi ve bilimsel kanıtların araştırılması. 5. Bilimsel Tutum ve Değerler: Merak, araştırma isteği ve sürekli öğrenme gibi değerlerin önemi. Kazanımların belirlenmesinde ayrıca disiplinler arası ilişkiler ve sürdürülebilirlik bilinci gibi konular da dikkate alınır.