Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İletişimde kaynak (gönderici), iletişimi başlatan ve iletisini alıcıya aktaran taraftır 125. Kaynak her zaman bir insan olmak zorunda değildir; bir kitap, hayvan, dergi veya film de kaynak olarak düşünülebilir 15.
Alıcı (hedef) ise, kaynak tarafından oluşturulan iletinin ulaştırıldığı taraftır 125. Sözlü iletişim sürecinde alıcıyı dinleyen kişi, yazılı iletişim sürecinde ise okuyan kişi olarak düşünülebilir 15.
İletişim sürecinde kaynak ve alıcı şu şekilde örneklendirilebilir:
- Doktor ve hasta 2. Doktor, "Şikayetiniz nedir?" diye sorunca hasta "Midem ağrıyor" der 2.
- Telekomünikasyon şirketi ve Aysel Hanım 2. Aysel Hanım'ın cep telefonuna, "Faturanızın son ödeme tarihi 16.08.2022'dir. Lütfen ödeme yapmak için 'tamam' butonuna tıklayın." şeklinde bir mesaj gelir 2.
- Sevim Hanım ve "Girilmez" levhası 2. Sevim Hanım, "Girilmez" levhasını görünce aracını başka sokağa doğru sürer 2.
- Baba ve Ali 2. Sınavda başarılı olan Ali'ye babası "Seninle gurur duyuyorum" der ve Ali babasına sarılır 2.
- Mahmut ve Ahmet 2. Mahmut "Bugün hava çok soğuk, dışarı çıkamam" deyince Ahmet "O zaman başka gün görüşelim" der 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: