• Buradasın

    Hüseyin Kıran etkili sınıf yönetimi kaç sayfa?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hüseyin Kıran'ın "Etkili Sınıf Yönetimi" kitabı 338 sayfadır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Etkili Sınıf Yönetimi kitabı ne anlatıyor?

    "Etkili Sınıf Yönetimi" kitabı, öğretmenlerin sınıf içindeki düzeni sağlama becerilerini ele almaktadır. Kitapta işlenen konular arasında: - Sınıf yönetiminin temelleri ve bu süreci etkileyen etkenler; - Sınıf ortamının fiziksel özellikleri ve öğretimin yönetimi; - Zaman yönetimi, öğretmen-öğrenci iletişimi ve sınıfın ilişki düzenini oluşturma; - Güdüleme, disiplin ve kural geliştirme yöntemleri; - Sorun davranışların yönetimi ve özel grupların eğitimi. Ayrıca, kitapta psikoloji biliminin verilerinden yararlanarak, öğrencilerin derse katılımını artırma ve olumlu bir sınıf ortamı yaratma stratejileri de sunulmaktadır.

    Sınıf yönetimi ders notları nelerdir?

    Sınıf yönetimi ders notları aşağıdaki konuları içerebilir: 1. Sınıf Yönetiminin Tanımı ve Önemi: Sınıf yönetiminin, öğretme ve öğrenme ortamının düzenlenmesi ve yönetilmesi olduğunu açıklar. 2. Sınıf Yönetiminin Boyutları: Fiziksel ortam, öğretim, zaman yönetimi, ilişkiler ve öğrenci davranışları gibi yönetim alanlarını kapsar. 3. Sınıf Yönetimi Modelleri: Tepkisel, önlemsel, gelişimsel ve bütünsel modeller gibi farklı yönetim yaklaşımlarını açıklar. 4. Öğretmenin Rolü: Öğretmenin, sınıfı etkili bir öğrenme ortamı olarak hazırlama, sınıf kurallarını belirleme ve uygulama, öğretim sürecini düzenleme gibi görevlerini tanımlar. 5. Sınıfta İletişim ve Disiplin: Olumlu bir sınıf iklimi oluşturma, öğrencilerle etkili iletişim kurma ve istenmeyen davranışları yönetme stratejilerini içerir.

    Sınıf yönetimi nedir?

    Sınıf yönetimi, öğretmenlerin dersleri etkin bir şekilde yönetmesi ve öğrencilerin davranışlarını düzenlemesi sürecidir. Sınıf yönetiminin temel amaçları şunlardır: - Öğrenme ortamını optimize etmek: Uygun bir öğrenme ortamı yaratarak öğrencilerin dikkatini çekmek ve motivasyonlarını artırmak. - Akademik başarıyı artırmak: Öğrencilerin derslerde daha başarılı olmalarını sağlamak. - Davranışları düzenlemek: Öğrencilerin sınıf içindeki davranışlarını kontrol altına almak ve disiplin sağlamak. Sınıf yönetimi, aşağıdaki boyutları içerir: - Sınıf ortamının fiziksel düzeni: Oturma düzeni, ışıklandırma, havalandırma ve araç gereçlerin düzenlenmesi. - Plan-program: Ders planları, hedefler ve değerlendirme. - Süre kullanımı: Ders başlangıçı ve bitişi, aktiviteler arası geçiş ve zaman yönetimi. - Sınıfta ilişkilerin düzenlenmesi: Empati, iletişim ve grup çalışmaları. - Öğrenci davranışlarının yönetimi: Kurallar, ödüller ve cezalar.

    Sınıf yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Sınıf yönetiminin temel ilkeleri şunlardır: 1. Her öğrencinin öğrenme stiline dikkat etmek: Öğrencilerin farklı öğrenme stilleri vardır ve bu stilleri desteklemek, derse katılımı artırır. 2. Eğitim ortamlarını öğrenciye göre düzenlemek: Öğrencilerin aktif öğrenmelerini sağlayacak şekilde sınıf düzeni oluşturmak. 3. Pozitif iletişim kurmak: Öğretmenin öğrencisiyle kurduğu sözlü ve sözsüz iletişim, öğrencinin gelişimini ve başarısını etkiler. 4. Müfredata hakim olmak: Öğretmenin ders konusunda yeterli bilgiye sahip olması ve konuyu öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilmesi. 5. Rol model olmak: Öğretmenin tutum ve davranışları, öğrencilerin davranışlarını ve sınıfın iklimini etkiler. 6. Problem çözme becerisi kazandırmak: Öğrencilerin değişen hayat şartlarında problem çözme becerilerini geliştirmek. 7. Tutarlı olmak: Öğretmenin tutum ve davranışlarında tutarlı olması, öğrencilerin güvenini kazanır.