Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hikaye çemberi, Dan Harmon tarafından geliştirilen ve hikaye, dizi veya kitap kurgusu yaparken kullanılan bir tekniktir 34.
Bu teknik, bir "DÜZEN-KAOS" döngüsünden oluşur ve sekiz adımdan oluşur 3:
- Sen (You): Karakterin tanınmaya başlandığı aşama 3.
- İhtiyaç (Need): Karakterin bir şeylerin ters gittiğini fark ettiği ve bir çatışma yaşadığı aşama 3.
- Git (Go): Karakterin düzeni değiştirmek için harekete geçtiği aşama 3.
- Arama (Search): Karakterin ihtiyaç duyduğu şeyi aradığı aşama 3.
- Bulmak (Find): Karakterin aradığını bulduğu ve artık savaşma zamanının geldiği aşama 3.
- Almak (Take): Karakterin istediğini aldığı ama bir bedel ödediği aşama 3.
- Geri Dönmek (Return): Karakterin fikirleri değiştiği ve ödediği bedelle bir kez daha yüzleştiği aşama 3.
- Değişim (Change): Karakterin kaostan yeni bir düzen kurduğu ve olgunlaştığı aşama 3.
Ayrıca, hikaye çemberi bir eğitim yöntemi olarak da kullanılabilir ve çocukların hayal gücünü ve işbirliği becerilerini geliştirmek için hikaye anlatımında uygulanabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: