• Buradasın

    Görme engelliler nasıl kitap okur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A smiling elderly Turkish man with closed eyes sits in a cozy armchair, his fingers gently tracing raised Braille dots on a thick book resting on his lap, while sunlight streams through a nearby window onto a small table holding a steaming cup of çay.
    Görme engelliler, çeşitli teknolojiler ve yöntemler kullanarak kitap okuyabilir:
    • Kabartma Yazı (Braille Alfabesi) 13. Kabartma noktaların karton üzerine işlenmesiyle oluşan bu yazı sistemi, görme engellilerin noktaları parmak uçlarıyla algılayarak kitabı okuyabilmesini sağlar 13.
    • Sesli Kitaplar 14. Görme engelliler, sesli kitap uygulamaları veya CD'ler aracılığıyla kitap okuyabilir 14.
    • Ekran Okuyucular ve Metinden Sese Yazılımları 12. Bu teknolojiler, ekrandaki metni sesli olarak okuyarak görme engellilerin bilgisayar ve akıllı telefon gibi cihazları kullanmasını sağlar 12.
    • Braille Ekranlar 2. Dijital metni Braille alfabesine dönüştürerek görme engelli kullanıcıların dokunarak okumasını sağlar 2.
    • Gönüllü Okuyucular 14. Gönüllü okuyucular, kitapları seslendirip kaydederek görme engellilerin faydalanmasını sağlar 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Görme engelli alfabesi nedir?

    Görme engelli alfabesi, görme engelli insanların okuyup yazması için geliştirilmiş bir yazı sistemidir. Braille alfabesi, en bilinen görme engelli alfabesidir ve 1821 yılında Louis Braille tarafından geliştirilmiştir. Braille alfabesi, sadece görme engelli bireyler tarafından kullanılan bir dil değildir; İngilizce, İspanyolca, Arapça ve Çince gibi birçok dilde kullanılabilir.

    Seeing AI görme engelliler için nasıl kullanılır?

    Seeing AI uygulaması, görme engelli bireyler için şu şekillerde kullanılabilir: Çevresel tanıma: Uygulama, görsel tanıma ve betimleme teknolojisi ile çevredeki görsel öğeleri ses yoluyla algılamayı sağlar. Metin okuma: Ekrandaki metinleri sesli bir şekilde okuyarak bilgi erişimi sunar. Alışveriş kolaylığı: Türkçe sürümü ile barkod tanıma özelliği sayesinde geniş bir ürün yelpazesinde alışveriş yapmayı mümkün kılar. Yüz tanıma: Daha önce tanıtılan kişilerin yüzlerini tanıyarak adlarını sesli olarak bildirir veya tanımlamayla birlikte yaş, cinsiyet, ırk ve duygu durumu hakkında tahminlerde bulunur. Nesne tanıma: Fotoğrafa dokunarak görseldeki objeleri ve kişileri sesli olarak tanımlar. Seeing AI, iOS kullanıcıları için ücretsiz olarak indirilebilir.

    Görme engelliler için hangi semboller kullanılır?

    Görme engelliler için kullanılan bazı semboller şunlardır: Braille Alfabesi: Görme engelli bireylerin okuyup yazabilmesi için geliştirilmiş, yükseltilmiş noktalardan oluşan bir sistemdir. Hissedilebilir Yüzey: Görme engelli bireylerin daha rahat hareket etmelerini sağlamak için tüm iç ve dış mekanlara uygulanabilen kabartmalı bir yüzeydir. Sesli Betimleme (AD): Film veya video materyallerinde, diyaloğun bulunmadığı sahnelerdeki görsel öğelerin bir dış ses tarafından betimlenerek anlatılması tekniğidir. Altyazı (CC): Film veya videolarda yer alan diyaloglar ve önemli ses öğelerinin metin haline getirilip seslerin duyulduğu anlara göre senkronize edilmesiyle oluşturulur. Beyaz Baston: Bir kişiyi kör veya görme engelli olarak tanımlar. Ayrıca, rehber köpek sembolü, engelli rampası sembolü, engelli park yeri sembolü gibi semboller de görme engelli bireylerin erişimini kolaylaştırmak için kullanılır.

    Görme engelliler için görsel okuyucu var mı?

    Evet, görme engelliler için görsel okuyucu olarak kullanılabilecek bazı teknolojiler şunlardır: Kabartma ekranlar. Kamera destekli okuma sistemleri. Ekran okuyucular. Braille ekranlar ve klavyeler. Sesli kitaplar. Bu teknolojiler, görme engelli bireylerin çevreye daha kolay uyum sağlamalarına ve günlük işlerini bağımsız bir şekilde halletmelerine yardımcı olur.

    Görme engelli öğrenciler için hangi eğitim materyalleri kullanılır?

    Görme engelli öğrenciler için kullanılan bazı eğitim materyalleri şunlardır: Braille Alfabesi: Görme engelli öğrenciler, Braille alfabesi ile yazılmış yazıları parmak uçları ile dokunarak okurlar. Dokunsal Materyaller: Kavram kartları, yap-bozlar, eğitsel oyuncaklar ve diğer oyuncaklarla oynanan oyunlar, canlıları ve nesneleri dokunarak tanımayı sağlar. 3D Modeller ve Kabartmalı Grafikler: Akademik ve motor becerileri destekler, ancak üretimi zaman alıcı ve maliyetli olabilir. Ekran Okuyucular: Bilgisayar ve mobil cihazların işletim sistemlerinde bulunan veya üçüncü parti olarak yüklenen uygulamalardır. Büyük Puntolu Kitaplar ve Konuşan Kitaplar: Görme yetersizliği olan çocuklar için özel olarak tasarlanmış kitaplardır. Optik ve Optik Olmayan Yardımcı Araçlar: Teleskopik ve tele mikroskobik gözlükler, ayaklı ve el büyüteçleri, büyük puntolu kitaplar, okuma stantları gibi araçlardır. Elektronik Yardımcı Araçlar: Görüntüyü büyütmeye yarayan tepegözler, kapalı devre televizyon sistemleri, sentetik sesle konuşan saat ve hesap makineleri gibi araçlardır.

    Görme engelliler için kabartma harfleri icat eden kişi kimdir?

    Görme engelliler için kabartma harflerini icat eden kişi Louis Braille'dir. Louis Braille, 1821 yılında, askerlerin gece karanlıkta anlaşmalarını sağlamak için Charles Barbier tarafından geliştirilen bir yazı sistemindeki eksikliği gidererek, altı noktalı kabartma yazı sistemini oluşturmuştur.

    Görme engelli bireylerin karşılaştığı sorunlar nelerdir?

    Görme engelli bireylerin karşılaştığı bazı sorunlar şunlardır: Ulaşım ve erişim: Kaldırımlardaki sarı bantlı çizgilerde imalat hataları olması ve bu nedenle bu çizgileri takip edememe. Eğitim ve bilgiye erişim: Özel eğitim materyallerinin yetersizliği, Braille kitapların sınırlı sayıda olması ve uygun teknolojik araçların eksikliği. İstihdam: İşverenlerin önyargıları, fiziksel çalışma ortamlarının uygun olmaması ve yeterli destek mekanizmalarının bulunmaması. Toplumsal dışlanma: Toplumsal önyargılar nedeniyle dışlanma ve ayrımcılıkla karşılaşma. Ekonomik bağımsızlık: Görme engellilerin iş hayatına katılım oranlarının düşük olması. Bu sorunları çözmek için erişilebilirlik standartlarına uyulması, eğitim materyallerinin ve teknolojik araçların yaygınlaştırılması, işverenlere yönelik farkındalık kampanyaları düzenlenmesi ve toplumda farkındalık oluşturulması önerilmektedir.