• Buradasın

    Gelişim raporlarını kim görüyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gelişim raporlarını çocuğun öğretmeni ve velisi görür 14.
    Raporlar, her dönem sonunda e-Okul sistemine işlenir ve bir örneği veliye verilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gelişim raporunda hangi öneriler olmalı?

    Gelişim raporunda yer alması gereken öneriler şunlardır: 1. Sosyal Beceriler: Grup oyunlarına katılmasını teşvik etmek ve takım çalışmasını öğrenmesi için fırsatlar sunmak. 2. Dil Gelişimi: Çocuğun konuşmalarına dikkatlice kulak vererek, cümle kurma becerisini desteklemek. 3. Dikkat Dağınıklığı: Dikkat geliştirici oyunlar oynatmak ve hareketli etkinliklere yönlendirmek. 4. Zaman Yönetimi: Evde belirli bir süre içinde görevleri tamamlamasını isteyerek, zamanı verimli kullanma becerisi geliştirmek. 5. İnce Motor Becerileri: Oyun hamuru ve makas gibi aktivitelerle küçük kas gelişimini desteklemek. 6. Kurallara Uyum: Evdeki aktivitelerde kurallara uymasını teşvik etmek ve sorumluluk almasına yardımcı olmak. 7. Kitap Okuma: Dil gelişimini desteklemek için çocuğunuzla sık sık öyküler okumak. 8. Öğrenme Güçlükleri: Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için özel öğretim ihtiyaçları veya yeniden yönlendirme önerileri sunmak. Bu öneriler, öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerini dikkate alarak, bireyselleştirilmiş bir eğitim planı oluşturulmasına yardımcı olur.

    Gelişim raporu görüş ve önerilere ne yazılır?

    Gelişim raporu görüş ve öneriler kısmına yazılabilecekler, öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri, özel ihtiyaçları ve ilerleme planları gibi konuları içermelidir. İşte bazı örnekler: 1. Sosyal Beceriler: Öğrencinin grup oyunlarına katılmasını teşvik etmek ve takım çalışmasını öğrenmesi için fırsatlar sunmak. 2. Dil Gelişimi: Çocuğun konuşmalarına dikkatlice kulak vererek, cümle kurma becerisini desteklemek. 3. Dikkat Dağınıklığı: Dikkat sürelerini uzun süre odaklayabilmesi için dikkat geliştirici oyunlar oynatmak. 4. Öğrenmeye Açıklık: Eğitici filmler ve doğa yürüyüşleri yaparak öğrencinin araştırma becerilerini geliştirmek. 5. Fiziksel Enerji: Hareketli oyunlar oynaması ve açık hava etkinliklerine katılması faydalı olabilir. 6. Zaman Yönetimi: Evde belirli bir süre içinde görevleri tamamlamasını isteyerek, zamanı verimli kullanma becerisi geliştirmek. 7. Öz Bakım Becerileri: Oyun hamuru, makas ve resim gibi aktivitelerle küçük kas gelişimini desteklemek. 8. Kurallara Uyum: Evdeki aktivitelerde kurallara uymasını teşvik etmek ve sorumluluk almasına yardımcı olmak.

    1 dönem gelişim raporu ne zaman verilir?

    2025 yılı için, ilkokul 1. sınıf öğrencilerine yönelik gelişim raporlarının ilk kez 17 Ocak 2025 tarihinde, yarıyıl tatilinde verileceği belirtilmiştir. Bu raporlar, e-Okul üzerinden de velilerin erişimine açılacaktır.

    Gelişim raporu ve karne aynı mı?

    Gelişim raporu ve karne farklı uygulamalardır. Gelişim raporu, öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini de değerlendiren bir rapordur. Karne ise, geleneksel olarak öğrencilerin derslerdeki başarısını gösteren notları içeren bir belgedir.

    Öğretmenler gelişim raporlarını nereden girer?

    Öğretmenler, öğrencilerin gelişim raporlarını e-Okul sistemi üzerinden girer.

    Gelişim raporu ve beceri edinim raporu ne zaman verilir?

    Gelişim raporu ve beceri edinim raporu farklı zamanlarda verilir: 1. Gelişim raporu: 2024-2025 eğitim ve öğretim yılından itibaren ilkokullarda her dönem sonunda öğrencilere verilir. 2. Beceri edinim raporu: Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocuğa yönelik olarak her dönem sonunda hazırlanır ve e-Okul sistemine işlenerek veliye verilir.

    Gelişim raporu hangi durumlarda verilir?

    Gelişim raporu, aşağıdaki durumlarda verilir: 1. Okul öncesi eğitim kurumlarında: Çocukların bilişsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişimlerini değerlendirmek amacıyla verilir. 2. İlkokullarda: Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni eğitim modeli kapsamında, karnelerin yerini alarak öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerini de değerlendirmek için verilir. 3. Süreç odaklı ölçme ve değerlendirme: Öğrencilerin bir dönemde nasıl ilerlediğini, hangi becerileri geliştirdiğini ve hangi konularda daha fazla desteğe ihtiyaç duyduğunu göstermek için verilir.