• Buradasın

    Europass hareketlilik belgesi nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Europass Hareketlilik Belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Gönderen kurumla iletişime geçme: Yurtdışına gönderen kurumla temasa geçilerek, Ulusal Europass Merkezi ile irtibat kurmaları talep edilir 124.
    2. Kurumların işbirliği: Gönderen ve ev sahibi kurum, gerekli evrakları doldurarak belgenin düzenlenmesini sağlar 12.
    3. Belgenin tamamlanması: Birey yurtdışında edindiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri ilgili alanlara girer 5.
    4. Belgenin alınması: Gerekli bilgiler girildikten sonra belge tamamlanır, alıcı kurum tarafından imzalanır ve mühürlenir 5. Son hali gönderen kuruma ve hareketliliğe katılan bireye gönderilir 5.
    Belgenin alınabileceği bazı Ulusal Europass Merkezleri:
    • Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) 24;
    • Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 4.
    Detaylı bilgi ve başvuru için Europass resmi web sitesi ziyaret edilebilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    EuropAss hareketlilik portalına kimler üye olabilir?

    Europass Hareketlilik portalına üye olabilecek kişiler, bir Avrupa ülkesinde öğrenim veya eğitim amacıyla başka bir Avrupa ülkesinde hareketlilik deneyimi geçiren herkes olabilir. Bu deneyim, bir şirkette işe yerleşme, bir değişim programının parçası olarak akademik bir süre geçirme veya bir sivil toplum kuruluşunda gönüllü olarak bulunma gibi faaliyetleri içerebilir. Doğrudan bireysel başvuru yapılamaz, tüm başvurular birey adına bir kurum veya kuruluş tarafından yapılmak zorundadır.

    EuropAss hareketlilik belgesini kim onaylar?

    Europass Hareketlilik Belgesi, gönderen ve ev sahibi kuruluşlar tarafından onaylanır. Gönderen kuruluş, “Belge Sahibinin”, “Düzenleyen Kurumun”, “Gönderen Ortak” ve “Ev Sahibi Ortak” bölümlerini doldurur ve belgeyi ev sahibi kuruluşa iletir. Ev sahibi kuruluş, “Edinilen beceri ve yetkinlikler” ile “Tamamlanan kurs kayıtları ve alınan bireysel dereceler / notlar / krediler” bölümlerini doldurur, belgeyi mühürler/kaşeler ve imzalar. Ulusal Europass Merkezi, belgenin onaylanması değil, düzenlenmesi ve muhafaza edilmesi sürecinde rol oynar.

    Europass belgesi ne işe yarar?

    Europass belgesi, kullanıcıların beceri, nitelik ve yeterliliklerini Avrupa'da açıkça ve kolayca anlatabilmelerine yardımcı olur. Europass belgesinin bazı kullanım alanları: İş ve eğitim hayatında ilerleme: Profil oluşturma, gelişim izleme, başarıları işverenlere gösterme ve yeni iş fırsatları için profil paylaşma imkanı sunar. Yurtdışında çalışma: Avrupa ülkeleri ve Europass'i tanıyan ülkelerde geçerli bir mesleki yeterlilik belgesi olarak iş bulma ve staj yapma şansını artırır. Eğitim ve öğrenim hareketliliği: Öğrenim veya eğitim amacıyla başka bir Avrupa ülkesinde geçirilen dönemlerin resmi bir şekilde kayıt altına alınmasını sağlar. Tüm Europass belgeleri ücretsizdir.