• Buradasın

    Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri ile ilgili bazı bulgular şunlardır:
    • Eleştirel düşünme eğilimleri:
      • Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği'nin bazı alt boyutlarında cinsiyete göre anlamlı farklılaşma vardır, ancak bölüm ve sınıfa göre farklılık anlamlı değildir 12.
      • Öğrencilerin genel eleştirel düşünme eğilimleri düşüktür 3.
      • Her iki alt boyutta da analitiklik, açık fikirlilik ve meraklılık en yüksek ortalamalara sahipken, sistematiklik en düşük ortalamayı almıştır 12.
    • Öğrenme stilleri:
      • Öğrencilerin %43,7'si değiştiren, %22,3'ü özümseyen, %19'u yerleştiren ve %15,1'i ayrıştıran öğrenme stiline sahiptir 125.
      • Öğrenme stillerine göre eleştirel düşünme eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır 12. Genel toplamda en yüksek ortalamayı ayrıştıran, en düşük ortalamayı ise değiştiren almıştır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hemşirelikte eleştirel düşünme nedir?

    Hemşirelikte eleştirel düşünme, hemşirelik sürecinin ilkelerine ve bilimsel yönteme dayalı, amaçlı ve sonuca yönelik düşünme olarak tanımlanır. Eleştirel düşünen hemşireler, aşağıdaki özelliklere sahiptir: Güven: Kendi düşünce sistemlerinin farkındadırlar. Bağlamsal perspektif: Her olay ve olgudan anlam ve sonuç çıkarırlar. Üreticilik: Farklı alternatifleri düşünürler. Esneklik: Belleklerinde bilgi ve deneyim birikiminden yararlanırlar. Merak: Meraklı olup o konuyla ilgili geniş bilgi edinirler. Entelektüel bütünlük: Veriler, kanıtlar ve deneyimlerinden yararlanırlar. Sezgi: Sezgisel yaklaşımlar kullanırlar. Açık fikirlilik: Alternatif düşünce ve görüşlere karşı açık olurlar. Azim: Azimli ve yansıtıcıdırlar. Hemşirelikte eleştirel düşünme, etkili klinik karar vermek, kanıta dayalı uygulamaları gerçekleştirmek ve bakım sürecini yönetmek için gereklidir.

    Hemşirelikte eğitim felsefesi nedir?

    Hemşirelikte eğitim felsefesi, hemşirelik eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve temel kavramlarını belirleyen düşünce yapısıdır. Hemşirelik eğitimini etkileyen bazı felsefi akımlar şunlardır: Ascetism (1850-1890). Romantizm (1890'dan itibaren). Pragmatizm (1930'dan itibaren). Hümanistik Existentializm (1970'den itibaren). Hemşirelik eğitimi felsefesi, aynı zamanda hemşirelik öğrencisinin ahlaki, entelektüel, duygusal ve fiziksel bütünlüğünü geliştirmeyi hedefler.

    Problem çözme becerisi hemşirelikte neden önemlidir?

    Problem çözme becerisi hemşirelikte önemlidir çünkü: Hasta bakım kalitesini artırır. İş memnuniyetini ve mesleki gelişimi destekler. Stresli durumlarla başa çıkmayı kolaylaştırır. Karar verme yeteneğini geliştirir. Yönetim ve ekip çalışmasını destekler.

    Hemşirelik öğrencilerinin karar verme ve problem çözme becerileri nelerdir?

    Hemşirelik öğrencilerinin karar verme ve problem çözme becerileri genellikle orta düzeyde olarak değerlendirilmektedir. Problem çözme becerileri: Bir çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerileri ile öz düzenlemeli öğrenme durumları arasında anlamlı bir ilişki belirlenmemiştir. Başka bir çalışmada, öğrencilerin problem çözme becerilerinin orta düzeyde olduğu ve bu becerilerin geliştirilmesinde klinik öğretim sürecine farklı öğretim yöntemlerinin eklenmesi gerektiği belirtilmiştir. Karar verme becerileri: Hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilimleri ortanın üzerinde, problem çözme becerileri orta düzeyde olarak belirlenmiştir. Etkili karar verme becerisinin geliştirilmesi, hemşirelik eğitiminde üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Hemşirelik öğrencilerinin karar verme ve problem çözme becerilerini etkileyen faktörler arasında cinsiyet, yaş, epistemolojik inançlar ve eleştirel düşünme becerileri yer almaktadır.

    Eleştirel düşünme eğilimi nasıl ölçülür?

    Eleştirel düşünme eğilimi, çeşitli ölçekler ve testler aracılığıyla ölçülebilir. İşte bazı yaygın kullanılan araçlar: Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (CCTDI). UF/EMI Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği. Eleştirel Düşünme Eğilimi (EDE) Ölçeği. Ayrıca, Watson-Glaser Eleştirel Düşünme Ölçeği ve Cornell Eleştirel Düşünme Testi gibi daha spesifik testler de eleştirel düşünme becerilerini ölçmek için kullanılır.