• Buradasın

    Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri şu şekildedir:
    1. Eleştirel Düşünme Eğilimleri: Yapılan araştırmalar, bu öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük düzeyde olduğunu göstermektedir 13. Ancak, bazı çalışmalarda eğilimlerin orta düzeyde olduğu da belirtilmiştir 4.
    2. Öğrenme Stilleri: Öğrencilerin öğrenme stilleri genellikle şu şekilde dağılım göstermektedir:
      • %43.7'si değiştiren 12. Bu stildeki bireyler, somut durumları birçok açıdan gözden geçirip ilişkileri anlamlı bir şekilde örgütlerler 3.
      • %22.3'ü özümseyen 12. Bu öğrenciler, belirli bir düzen içinde verilen detayları öğrenmelerini sağlayan öğretim yaklaşımlarını tercih ederler 1.
      • %19'u yerleştiren 12. Bu stildeki öğrenciler, problemleri uzman kişiler tarafından çözülmesini beklerler 3.
      • %15.1'i ayrıştıran 12. Problem çözme, karar verme ve fikirlerin mantıksal analizi bu öğrencilerin temel özelliklerindendir 1.
    Bu sonuçlar, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve öğrenme stillerine göre eğitim yöntemleri kullanmak gerektiğini ortaya koymaktadır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hemşirelikte eğitim felsefesi nedir?

    Hemşirelikte eğitim felsefesi, hemşirelik eğitiminin ve uygulamalarının temelini oluşturan, hemşireliğin amacına uygun soyut yapılardır. Bu felsefe, şu soruları yanıtlamaya çalışır: Hizmet verilen insanın doğası nedir? Hemşireliğin doğası nedir? Toplumun doğası nedir? Sağlık nedir? Hemşirelik eğitiminin amaçları nedir? Hemşirelik eğitimini etkileyen dört temel felsefi akım şunlardır: 1. İdealizm (Asetisizm): İnsanı manevi olarak ele alır ve iş/görev merkezli bakım vermeyi vurgular. 2. Romantizm: Hemşirelerin giyimde, edebiyat ve resimde duygusal bir görünüşte yansıtılmasını savunur. 3. Pragmatizm: Problemlerin belirlenmesi, hipotezlerin oluşturulması, verilerin toplanması ve analiziyle hipotezlerin test edilmesini gerektirir. 4. Hümanistik Varoluşçuluk: Bireysel tercihlerin ve sorumluluğun öncelikli olduğu, insan varlığını merkeze alan bir bakım anlayışını savunur.

    Hemşirelikte eleştirel düşünme nedir?

    Hemşirelikte eleştirel düşünme, bireyin kendi düşüncesinin farkında olarak, bilgiyi araması, elde etmesi, değerlendirmesi, analiz ve sentez etmesi, karar vermesi ve bu bilgiyi yaratıcılığını da katarak risk alarak kullanabilme yeteneğidir. Bu beceri, hemşirelerin: Hasta bakımını optimize etmelerini sağlar. Kanıta dayalı uygulamaları gerçekleştirmelerine yardımcı olur. Klinik karar verme süreçlerini daha etkili hale getirir. Eleştirel düşünme, hızla değişen sağlık bakım sistemi ve teknoloji nedeniyle hemşireler için vazgeçilmez bir beceridir.

    Hemşirelik öğrencilerinin karar verme ve problem çözme becerileri nelerdir?

    Hemşirelik öğrencilerinin karar verme ve problem çözme becerileri şunlardır: 1. Problem Çözme Becerisi: Hemşirelik öğrencileri, karmaşık ve hızlı değişimlerin yaşandığı hastane ortamında hem bireysel problemlerle başa çıkmak hem de başkalarının problemlerine çözüm aramak zorundadırlar. 2. Karar Verme: Hemşireler, tanı koyma, girişimde bulunma ve sonuçları değerlendirme gibi kararları vermek durumundadırlar. Bu beceriler, hemşirelik eğitiminin önemli çıktılarından biridir ve öğrencilerin eğitimleri boyunca bu becerilerini geliştirmeleri önemlidir.

    Problem çözme becerisi hemşirelikte neden önemlidir?

    Problem çözme becerisi hemşirelikte önemlidir çünkü: 1. Hasta Bakımının Kalitesini Artırır: Hemşirelerin problem çözme becerileri, hasta bakımının daha başarılı ve etkili bir şekilde sürdürülmesini sağlar. 2. Sağlık Ekibiyle İşbirliğini Kolaylaştırır: Problem çözme, sağlık ekibi içinde etkili iletişim ve işbirliğini teşvik eder. 3. Mesleki Gelişimi Destekler: Eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneği, hemşirelerin profesyonel gelişimini ve otonomi sahibi olmalarını sağlar. 4. Değişimleri Yönetmeyi Sağlar: Problem çözme becerisi, hemşirelerin değişimi yaratabilmeleri ve sağlık hizmetlerinde iyileştirmeler yapabilmeleri için stratejik bir anahtar niteliğindedir.

    Eleştirel düşünme eğilimi nasıl ölçülür?

    Eleştirel düşünme eğilimini ölçmek için aşağıdaki göstergeler dikkate alınabilir: 1. Mantıksal İlişkiler: Düşünceler arasındaki mantıksal bağlantıları anlayabilme yeteneği. 2. Farklı Yaklaşımlar: Bakış açısını genişleterek farklı yaklaşımları tanımlayabilme ve değerlendirebilme. 3. Tutarsızlıklar: Konu hakkında tutarsızlıkları fark edebilme. 4. Sistematik Yaklaşımlar: Problemlerin çözümüne ilişkin sistematik yaklaşımlar sergileyebilme. 5. Farklılıklar ve Benzerlikler: Çeşitli fikirler arasında oluşan farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilme. 6. Yeni Fikirlerin Önemi: Elde edilen yeni fikirlerin düşünülen konu için önemini ve uygunluğunu tanımlayabilme. 7. Nesnel Savunma: Süreç sonunda elde edilen düşünceyi tüm gerekçeleri ile birlikte nesnel ve mantıklı bir biçimde savunabilme. Ayrıca, Amerikan Felsefeciler Birliği tarafından belirlenen eleştirel düşünürlerin özellikleri de bu eğilimi ölçmek için kullanılabilir: açık fikirli olma, önyargısızlık, dürüstlük, alçakgönüllülük, mantıklı ve net bir bakış açısına sahip olma gibi.