Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-okul üzerinden nakil işlemi yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
- E-Okul’a Giriş: Veli ya da öğrenci olarak sisteme giriş yapın ve nakil başvuru sekmesine gidin 4.
- Başvuru Formu Doldurma: Yeni adresinize ya da geçiş yapmak istediğiniz okula dair bilgileri girin 4.
- Başvurunun Onaylanması: Başvurunuz değerlendirilip onaylandıktan sonra okul tarafından size bilgi verilecektir 4.
Ayrıca, e-Devlet üzerinden de nakil başvurusu yapılabilir:
- turkiye.gov.tr adresine giriş yapın 12.
- Velisi olduğunuz öğrenciler listelenir, nakil yapmak istediğiniz öğrenciyi seçin 2.
- "Veli Nakil Sistemine Bağlan" seçeneğine tıklayın ve çıkan seçeneklerden "Evet"i seçin 2.
- Nakil nedenini ("Veli İsteği") ve nakil gideceğiniz okul türünü (Anadolu Lisesi, Meslek Lisesi vb.) seçin 2.
- Nakil başvurusu yapmak istediğiniz il ve ilçeyi, ardından okulu seçin 2.
- "Nakil Gidebilir" seçeneğini işaretleyin ve "Başvuruyu Kaydet" seçeneğine tıklayın 2.
Nakil başvurusu yaptıktan sonra, öğrencinin nakil durumunu e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi'ne veli şifresiyle giriş yaparak "Nakil Durumu" sekmesinden öğrenebilirsiniz 2.
Nakil işlemleri genellikle eğitim öğretim dönemlerinin başında veya sonunda yapılır 5. Ayrıca, adres değişikliği durumunda, yeni ikametgaha en yakın okula nakil işlemi başlatılmalıdır 4.
Nakil işlemleri için gerekli belgeler arasında veli dilekçesi, ikametgâh belgesi, öğrenci kimlik fotokopisi ve öğrenci belgesi bulunur 45.
Nakil işlemi öncesinde, yeni okulun kontenjan durumu hakkında bilgi edinmek önemlidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: