• Buradasın

    Düşünme Eğitimi hangi sınıflara zorunlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Düşünme Eğitimi dersi, Türkiye'de 7. ve 8. sınıflarda zorunlu olarak okutulmaktadır 13.
    2016 yılında, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın kararıyla, daha önce seçmeli olarak sunulan bu ders, zorunlu hale getirilmiştir 3. Uygulama, 2017-2018 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak başlamıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Düşünme becerileri eğitimi ne işe yarar?

    Düşünme becerileri eğitimi bireylere şu faydaları sağlar: 1. Eleştirel Düşünme: Bilgiyi değerlendirme, mantıklı sonuçlar çıkarma ve etkili kararlar alma yeteneği kazandırır. 2. Problem Çözme: Karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek için yaratıcı ve etkili çözümler geliştirmeyi öğretir. 3. Analitik Yetenek: Olaylar arasında ilişkiler kurma ve soyut kavramları anlama yeteneğini geliştirir. 4. Özgüven ve Özsaygı: Öğrencilerin kendilerine olan güvenlerini ve saygılarını artırır. 5. Demokratik Toplum: Bireylerin demokratik süreçlerin daha sağlıklı işlemesine katkıda bulunmalarını sağlar. Bu eğitim, bireylerin hem kişisel hem de profesyonel yaşamlarında daha başarılı ve bilinçli olmalarını destekler.

    Düşünme eğitimi seçmeli ders mi?

    Düşünme Eğitimi dersi seçmeli bir derstir. 2006 yılında ilk çerçevesi çizilen Düşünme Eğitimi dersi, 2007 yılından itibaren ortaokullarda seçmeli olarak okutulmaya başlanmıştır.

    9 sınıf düşünme eğitimi kaç saat?

    9. sınıfta düşünme eğitimi dersi haftada bir veya iki ders saati okutulmaktadır. Düşünme eğitimi dersi, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında Anadolu Lisesi 9. sınıf zorunlu dersleri arasında yer almamaktadır.

    Düşünme eğitimi dersinde neler yapılır?

    Düşünme Eğitimi dersinde yapılan bazı etkinlikler: Problem çözme ve eleştirel düşünme: Öğrencilerin bilgiyi sorgulaması, analiz etmesi ve değerlendirmesini sağlamak. Yaratıcı düşünme: Öğrencilerin bilinen bilgileri kullanarak yeni fikirler ve çözümler üretmesini teşvik etmek. Mantıklı düşünme: Düşüncelerde eleştirel olmayı teşvik etmek ve mantıklı olmanın önemini vurgulamak. İletişim becerileri: Öğrencilerin düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamak. Farklı bakış açıları: Farklı düşüncelere saygılı yaklaşmayı öğretmek ve empati kurmayı geliştirmek. Soyut kavramları ifade etme: Özgürlük, adalet gibi soyut kavramları resim veya fotoğraflama yoluyla ifade etmeyi öğretmek. Günlük tutma: Öğrencilerin düşüncelerini ifade becerilerini geliştirmek için günlük tutmalarını teşvik etmek. Senaryo ve hikaye çalışmaları: Senaryolara farklı karakterler dahil ederek senaryonun nasıl değişebileceğini göstermek. Örnek olaylar ve yaşantılar: Ders etkinlikleri için uygun örnek olaylar ve yaşantılar seçmek. Düşünme Eğitimi dersinde, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve gelişim özellikleri dikkate alınarak etkinlikler planlanır.