• Buradasın

    Düşünme Eğitimi dersi 2 dönem 2 yazılı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Düşünme Eğitimi dersi 2. dönem 2. yazılı sınavı genellikle aşağıdaki konuları kapsar:
    1. Problem Çözme ve Karar Verme: Problemlerin çözümü ve problem çözme aşamaları 12.
    2. Eleştirel Düşünme: Eleştirel düşünme süreci, eleştirel bakışla metin okuma ve yazma 12.
    3. Toplumsal Yaşam: Toplumsal hayatı eleştirel bakışla değerlendirme 1.
    Sınav hazırlığı için öneriler:
    1. Ders Kitabını İnceleyin: Yazılıda yer alan kazanımlara uygun olarak ders kitabındaki konuları tekrar edin 1.
    2. Örnek Soruları Çözün: MEB'in yayımladığı örnek soru kitapçıklarını ve çözüm videolarını inceleyerek pratik yapın 34.
    3. Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirin: Farklı düşünme süreçlerini ve veri düzenleme yöntemlerini anlamaya çalışın 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Düşünme eğitimi sınavında neler sorulur?

    Düşünme eğitimi sınavında sorulabilecek bazı konular şunlardır: Eleştirel düşünme. Problem çözme. Yaratıcı düşünme. Karar verme. Bağlantı kurma. Analitik düşünme. Ayrıca, düşünme eğitimi sınavında "veri ve malumatları düzenleme yöntemleri", "açıklamaları türlerine göre ayırt etme" gibi konular da yer alabilir. Örnek sorular ve içerikler için şu siteler ziyaret edilebilir: youtube.com'da "ÖBA Algoritmik Düşünme Eğitimi Kursu Sınav Soruları ve Cevapları"; mesuthayat.com'da "Düşünme Eğitimi Yazılıları Yazılı Soru ve Cevapları"; sosyalbilgiler.biz'de "6. Sınıf Düşünme Eğitimi Dersi 1. Dönem 2. Yazılısı Soru ve Cevapları".

    Düşünme Eğitimi dersi kaç puanla geçilir?

    Düşünme Eğitimi dersinden geçmek için iki dönem puanının aritmetik ortalamasının en az 50 olması gerekmektedir.

    Düşünme eğitimi dersinde neler yapılır?

    Düşünme Eğitimi dersinde yapılan bazı etkinlikler: Problem çözme ve eleştirel düşünme: Öğrencilerin bilgiyi sorgulaması, analiz etmesi ve değerlendirmesini sağlamak. Yaratıcı düşünme: Öğrencilerin bilinen bilgileri kullanarak yeni fikirler ve çözümler üretmesini teşvik etmek. Mantıklı düşünme: Düşüncelerde eleştirel olmayı teşvik etmek ve mantıklı olmanın önemini vurgulamak. İletişim becerileri: Öğrencilerin düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamak. Farklı bakış açıları: Farklı düşüncelere saygılı yaklaşmayı öğretmek ve empati kurmayı geliştirmek. Soyut kavramları ifade etme: Özgürlük, adalet gibi soyut kavramları resim veya fotoğraflama yoluyla ifade etmeyi öğretmek. Günlük tutma: Öğrencilerin düşüncelerini ifade becerilerini geliştirmek için günlük tutmalarını teşvik etmek. Senaryo ve hikaye çalışmaları: Senaryolara farklı karakterler dahil ederek senaryonun nasıl değişebileceğini göstermek. Örnek olaylar ve yaşantılar: Ders etkinlikleri için uygun örnek olaylar ve yaşantılar seçmek. Düşünme Eğitimi dersinde, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve gelişim özellikleri dikkate alınarak etkinlikler planlanır.