• Buradasın

    Düşünme eğitimi 2. dönem 1. yazılı konuları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Düşünme Eğitimi 2. Dönem 1. Yazılı Konuları genellikle aşağıdaki başlıkları içerir:
    1. Eleştirel Düşünme: Bilgileri analiz etme, argümanları değerlendirme ve mantıklı sonuçlara ulaşma 1.
    2. Problem Çözme: Problemleri sistemli bir şekilde çözme, çözüm stratejilerini tanıma ve etkili çözümler bulma 12.
    3. Yaratıcı Düşünme: Farklı perspektiflerden yaklaşma ve yeni ve yenilikçi fikirler geliştirme 1.
    4. Karar Verme: Bilgiyi değerlendirme, riskleri anlama ve optimal kararlar alma 12.
    5. Bağlantı Kurma: Farklı konular arasında bağlantı kurma ve bilgileri birleştirme 1.
    6. Analitik Düşünme: Verileri toplama, analiz etme, örüntüleri tanıma ve verilere dayalı sonuçlara ulaşma 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Düşünme eğitimi sınavında neler sorulur?

    Düşünme eğitimi sınavında sorulabilecek bazı konular şunlardır: Eleştirel düşünme. Problem çözme. Yaratıcı düşünme. Karar verme. Bağlantı kurma. Analitik düşünme. Ayrıca, düşünme eğitimi sınavında "veri ve malumatları düzenleme yöntemleri", "açıklamaları türlerine göre ayırt etme" gibi konular da yer alabilir. Örnek sorular ve içerikler için şu siteler ziyaret edilebilir: youtube.com'da "ÖBA Algoritmik Düşünme Eğitimi Kursu Sınav Soruları ve Cevapları"; mesuthayat.com'da "Düşünme Eğitimi Yazılıları Yazılı Soru ve Cevapları"; sosyalbilgiler.biz'de "6. Sınıf Düşünme Eğitimi Dersi 1. Dönem 2. Yazılısı Soru ve Cevapları".

    Düşünme eğitimi dersinde neler yapılır?

    Düşünme Eğitimi dersinde yapılan bazı etkinlikler: Problem çözme ve eleştirel düşünme: Öğrencilerin bilgiyi sorgulaması, analiz etmesi ve değerlendirmesini sağlamak. Yaratıcı düşünme: Öğrencilerin bilinen bilgileri kullanarak yeni fikirler ve çözümler üretmesini teşvik etmek. Mantıklı düşünme: Düşüncelerde eleştirel olmayı teşvik etmek ve mantıklı olmanın önemini vurgulamak. İletişim becerileri: Öğrencilerin düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamak. Farklı bakış açıları: Farklı düşüncelere saygılı yaklaşmayı öğretmek ve empati kurmayı geliştirmek. Soyut kavramları ifade etme: Özgürlük, adalet gibi soyut kavramları resim veya fotoğraflama yoluyla ifade etmeyi öğretmek. Günlük tutma: Öğrencilerin düşüncelerini ifade becerilerini geliştirmek için günlük tutmalarını teşvik etmek. Senaryo ve hikaye çalışmaları: Senaryolara farklı karakterler dahil ederek senaryonun nasıl değişebileceğini göstermek. Örnek olaylar ve yaşantılar: Ders etkinlikleri için uygun örnek olaylar ve yaşantılar seçmek. Düşünme Eğitimi dersinde, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve gelişim özellikleri dikkate alınarak etkinlikler planlanır.