• Buradasın

    Destek eğitim odası okuma yazma planı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Destek eğitim odasında okuma yazma planı oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. BEP Geliştirme Birimi Kararı: Okul BEP Geliştirme Birimi, destek eğitim odasında eğitim alacak öğrencinin hangi derslerden veya becerilerden yararlanacağını ve haftada kaç ders saati eğitim alacağını belirler 15.
    2. Planlama: Okul yönetimi, destek eğitim odasında eğitim alacak öğrenciler ile eğitim hizmeti sunacak öğretmenlerin hangi gün ve saatlerde odada olacaklarını planlar 25.
    3. Bireyselleştirilmiş Plan: Öğrencinin bireysel gelişim düzeyi ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak özel bir okuma planı oluşturulur 3. Bu plan, öğrencinin seviyesine uygun metinlerin seçilmesini içerir 3.
    4. Uygulama ve Değerlendirme: Okuma programları, öğrencinin okuma becerilerinin düzenli olarak izlenmesini ve değerlendirilmesini içerir 3. Program, öğrencinin ihtiyaçlarına göre sürekli olarak güncellenir 3.
    5. Ek Yöntemler: Tekrarlayıcı okuma, yankılayıcı okuma, 3P metodu ve eşli okuma gibi akıcı okuma stratejileri uygulanabilir 3.
    Destek eğitim odasında okuma yazma planı oluştururken, öğrencinin eğitim performansı ve yetersizlik türüne uygun araç-gereç ve eğitim materyallerinin kullanılması önemlidir 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yazma eğitimi nedir?

    Yazma eğitimi, bireylerin düşüncelerini yazı dili aracılığıyla etkili ve doğru bir şekilde ifade etmelerini sağlamak amacıyla verilen eğitimdir. Yazma eğitiminin bazı amaçları: Öğrencilerin yazma güçlerini geliştirmek. Metin oluşturma becerileri kazandırmak. Yazım kurallarını öğretmek. Doğru yazma sorumluluğu kazandırmak. Yazı türlerini tanıma ve yaratıcı yazılar yazma becerisi kazandırmak. Yazma eğitimi, sadece metin oluşturma değil, bu süreç için gerekli becerilere sahip olmayı hedefler.

    Okuma yazma en kolay nasıl öğretilir?

    Okuma yazma öğretiminde bazı yöntemler: Hazırlık çalışmaları: Parmak, el ve kol kaslarını geliştirme, çizgi çalışmaları ve dinleme eğitimi yapılmalıdır. Basitleştirme: Okuma süreci çok karmaşık hale getirilmemeli, önce harfler ve sesler tanıtılmalı, ardından heceler ve kelimeler öğretilmelidir. Eğlence: Okuma, çocuğun sevdiği bir aktivite haline getirilmelidir. Düzenli pratik ve tekrar: Harf ve kelimelerin tekrarı, öğrenmeyi pekiştirir. Anlamlı öğrenme: Bilgiler bağlam içinde sunulmalı, bu hem öğrenmeyi destekler hem de motivasyonu artırır. Her çocuğun öğrenme hızı farklıdır, bu nedenle sabırlı ve destekleyici olunmalıdır.

    Destek Eğitim Odası'nda kaç saat okuma yazma verilir?

    Destek Eğitim Odası'nda okuma yazma dersinin haftalık süresi, öğrencinin toplam ders saatinin %40'ını aşmayacak şekilde planlanır. Örneğin, haftalık 30 ders saati öğrenim gören bir öğrenci için bu süre en fazla 12 ders saati olur (30 x 40 / 100 = 12). Sınıf öğretmenlerine, aylık karşılığı görevlerini tamamladıktan sonra destek eğitim odasında haftada en fazla 8 saate kadar ek ders görevi verilebilir ve bu derslerin ek ders ücreti %25 artırımlı ödenir. Genel bilgi ve meslek dersleri öğretmenlerine ise destek eğitim odasında ek ders görevi verilmez.

    Destek eğitim odasından kimler yararlanabilir?

    Destek eğitim odasından yararlanabilecekler şunlardır: 1. Tam zamanlı kaynaştırma kararı alınan öğrenciler. 2. Üstün yetenekli öğrenciler. Ayrıca, fiziksel engeli nedeniyle tam zamanlı kaynaştırma raporu almış öğrenciler, engel türleri konusunda uzman personel bulunmaması durumunda destek eğitim hizmeti almayabilirler.

    Okuma yazma sürecinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları nelerdir?

    Okuma yazma sürecinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları şunlardır: 1. Yazılı Yoklamalar: Öğrencilerin soruların cevaplarını yazılı olarak verdiği araçlardır. 2. Kısa Cevaplı Testler: Cümle tamamlamak, kısa tanım yapmak gibi durumlarda kullanılır. 3. Doğru-Yanlış Testleri: Doğru-yanlış önermelerinin yer aldığı testlerdir. 4. Çoktan Seçmeli Testler: Soru kök ve alternatif seçeneklerden oluşan testlerdir. 5. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin öğrenmelerini göstermek için farklı türde çalışmalarını ve projelerini içeren derlemedir. 6. Sözlü Geri Bildirim: Öğrencilerin sınıf içindeki katkıları, ödevleri veya sunumları hakkında doğrudan sözlü geri bildirim. 7. Quiz ve Sınavlar: Öğrencilerin öğrendikleri bilgiyi ölçmek için kullanılır. 8. Performans Görevleri ve Proje Değerlendirmeleri: Öğrencilerin belirli bir konuyu öğrenmek veya bir beceri geliştirmek için gerçek dünya uygulamalarını kullanmalarını gerektiren görevler. 9. Öz Değerlendirme: Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri.

    Okuma yazma panosu nasıl hazırlanır?

    Okuma yazma panosu hazırlamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 1. Panonun Boyutunu Belirleyin: Genellikle 50x70 cm boyutunda bir pano kullanmak idealdir. 2. Görselleri Toplayın: Araştırma sırasında topladığınız, sezonu ve hedef kitlenizi yansıtan uygun görselleri öncelik sırasına koyun. 3. Renk ve Kumaş Örnekleri Ekleyin: Temanızı yansıtan kumaş, iplik ve aksesuar numunelerini panonuza ekleyin. 4. Kolaj Yapın: Görselleri bir renk paleti ile birleştirerek kolaj oluşturun. 5. Slogan Ekleyin: Panonuza bir slogan yazısı eklemek için şablon kullanabilir veya bilgisayardan çıktı alabilirsiniz. 6. Düzgün Kesim ve Yapıştırma: Tüm görsellerin düzgün kesilmiş ve yapıştırılmış olduğundan emin olun. Bu adımlar, panonuzun hem estetik hem de bilgilendirici olmasını sağlayacaktır.

    2. kademe okuma yazma eğitimi ne kadar sürer?

    Yetişkinler II. Kademe Okuma Yazma Eğitimi Kursu 180 ders saatidir. Haftalık ders saati, halk eğitim merkezi müdürlüklerince kurum olanakları, ders ücreti yönetmeliği ve kursiyerlerin istekleri göz önünde tutularak belirlenir.