• Buradasın

    Ders saydırma dilekçesi ne zaman verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ders saydırma (intibak) dilekçesi, üniversiteye ilk kayıt işleminden itibaren en geç beş iş günü içinde verilmelidir 2.
    Ayrıca, ders saydırma işlemleri yalnızca dönem başında yürütülmekte olup, dönem içinde ve bahar yarıyılı içinde ders intibak başvuruları alınmamaktadır (ÇAP hariç) 4.
    İstanbul Teknik Üniversitesi'nde ise başvurular, ilk ders kaydının yapıldığı yarıyılın ikinci haftasının sonuna kadar yapılmalıdır 5.
    Detaylı bilgi için ilgili üniversitenin yönetmelik ve yönergelerinin incelenmesi önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Açık öğretimden örgün eğitime geçişte ders saydırma nasıl yapılır?

    Açık öğretimden örgün eğitime geçişte ders saydırma işlemi, öncelikle geçiş yapmak istenen üniversitenin öğrenci işlerine başvuru yapılarak gerçekleştirilir. Başvuru sırasında sunulması gereken belgeler: AÖF'den alınan derslerin transkripti; Ders içeriklerini gösteren belgeler. Üniversite, başvuruyu değerlendirdikten sonra sonucu bildirir. Ayrıca, açık öğretimden örgün eğitime geçiş koşulları ve ders saydırma imkanları hakkında daha fazla bilgi almak için AÖL'ün resmi web sitesi ziyaret edilebilir.

    Ders saydırma kaç yıl geçerli?

    Ders saydırma işlemi için en fazla 5 akademik yıl öncesine kadar alınmış ve başarılmış dersler geçerli sayılabilir.

    Seçmeli ders dilekçesi nasıl yazılır?

    Seçmeli ders dilekçesi yazmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Başlık: "ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ECZACILIK FAKÜLTESİ DEKANLIĞINA" şeklinde yazılmalıdır. 2. Giriş: "Fakülteniz ... numaralı öğrencisiyim. 20.../20... eğitim-öğretim yılı ... yarıyılında başarısız olduğum aşağıda kodu, adı ve AKTS yazılı seçmeli dersin çıkarılıp yerine karşısında belirtilen seçmeli dersin eklenmesini istiyorum" şeklinde başlanabilir. 3. Ders Bilgileri: Çıkarılacak ve eklenecek derslerin kodu, adı ve AKTS değerleri yazılmalıdır. 4. Danışman Onayı: Danışmanın adı, soyadı ve imza bilgileri eklenmelidir. 5. İmza ve İletişim Bilgileri: Dilekçeyi yazan kişinin adı, soyadı, telefon ve e-posta bilgileri eklenerek imza atılmalıdır. Genel dilekçe yazım kuralları çerçevesinde, dilekçenin tarih, konu metni ve ciddi bir dil kullanımı gibi diğer zorunlu unsurları da içermesi gerekmektedir.

    Ders kaydı kesinleştirme ne zaman yapılır?

    Ders kaydı kesinleştirme işlemi, ders kayıt işlemlerinin son aşamasında yapılır. Bu işlem, genellikle ders seçiminden sonra "Kontrol Et" ve "Kesinleştir/Onayla" butonları aracılığıyla gerçekleştirilir.