• Buradasın

    Çocuk edebiyatı ve çocuk eğitimi çerçevesinde Şermin Yaşar ın eserlerinin incelenmesi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şermin Yaşar'ın çocuk edebiyatı ve çocuk eğitimi çerçevesinde eserlerinin incelenmesi, aşağıdaki çalışmalarda ele alınmıştır:
    • Sonnur Başar ve Erhan Akın'ın çalışması 12. Şermin Yaşar'ın bir romanı, dört masal kitabı ve sekiz öyküsünün, çocuk edebiyatının temel ilkeleri ve eğitsel iletiler açısından incelendiği bir yüksek lisans tezidir 12.
    • Sema Cavga ve Bircan Eyüp'ün çalışması 35. Şermin Yaşar'ın "Dedemin Bakkalı", "Abartma Tozu", "Oh Ne Ala Memleket" ve "Babaannem Geri Döndü" adlı kitaplarındaki eğitsel iletilerin belirlendiği bir makaledir 35.
    Bu çalışmalar, Yaşar'ın eserlerinin çocuk edebiyatı ilkelerine uygun olduğunu ve çocuk eğitiminde anne-babalara, eğitimcilere ve akademisyenlere kaynak niteliği taşıdığını ortaya koymuştur 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çocuk kitaplarında hangi konular işlenmeli?

    Çocuk kitaplarında işlenebilecek bazı konular: Aile, yurt, ulus ve yaşama sevgisi. İyilik, güzellik, cesaret, hoşgörü, sorumluluk gibi değerler. Doğa ve hayvan sevgisi. Çalışkanlığın ve paylaşmanın önemi. Demokratik anlayış ve bağımsız düşünce. Erdemli ve uygar bir kişilik oluşturma. Çocukların ilgi ve gereksinimleriyle ilişkili konular. Mizah, güldürü ve eğlence. Çocukların yaşadıkları veya yaşayabilecekleri sorunlar ve bu sorunları çözme yolları. Diğer toplumların yaşayışlarını konu edinen olaylar. Kitaplarda işlenen konuların, çocukların gelişim özelliklerine ve anlamlandırma evrenine göre sınırlandırılması gerektiği unutulmamalıdır.

    8 yaşındaki çocuk hangi tür kitap okumalı?

    8 yaşındaki çocuklar için uygun kitap türleri arasında şunlar sayılabilir: Fantastik ve macera kitapları. Bilim kurgu kitapları. Arkadaşlık temalı kitaplar. Tarih ve arkeoloji konulu kitaplar. Matematiği ve hayal gücünü bir araya getiren kitaplar. Kitap seçiminde çocuğun ilgi alanları ve gelişim seviyesi göz önünde bulundurulmalıdır.

    Çocuk hikaye kitapları nasıl olmalı?

    Çocuk hikaye kitapları şu özelliklere sahip olmalıdır: Eğlendirici ve ilgi çekici olmalı, öğretici özelliği ikinci planda kalmalıdır. Çocuğun ilgi alanlarına uygun olmalı ve günlük deneyimlerine yakın konular içermelidir. Sade ve anlaşılır bir dil kullanılmalıdır. Canlı ve renkli resimler içermelidir. Kısa ve basit cümleler içermeli, uzun tümce ve paragraflardan kaçınılmalıdır. Somut kavramlar kullanılmalı, soyut ifadelerden uzak durulmalıdır. Pozitif ve güçlendirici mesajlar vermelidir. Dayanıklı ve kaliteli malzemeden yapılmış olmalıdır. Çocuğun gelişim seviyesine uygun olmalıdır. Ayrıca, şiddet, korku unsurları veya olumsuz davranışları özendiren içeriklerden kaçınılmalıdır.

    7 yaşındaki çocuk hangi kitapları okumalı?

    7 yaşındaki çocuklar için uygun bazı kitap önerileri: "10 Küçük Maymun". "Genel Kültür Kitabım – Büyüyorum". "Sayılarla Dünyamız". "Ajan Köpek". "Kayakçı Tavşan". "Utangaç Ayı Monti". "Üç Kedi Bir Dilek". "Benim Zürafam Uçabilir". Kitap seçerken çocuğun ilgi alanlarına ve gelişim seviyesine uygun olmasına dikkat edilmelidir.

    Çocuk Edebiyatı dersi için hangi kaynaklar?

    Çocuk Edebiyatı dersi için bazı kaynaklar: Kitaplar: "99 Soruda Çocuk Edebiyatı" (Komisyon, 2000); "Çocuk Edebiyatı" (Tacettin Şimşek, 2005); "Çocuk, Çocukluk ve Çocuk Edebiyatı" (Mustafa Ruhi Şirin, 2016); "Uygulamalı Çocuk Edebiyatı" (İbrahim Kıbrıs, 2011). Makaleler ve Araştırmalar: "Çocuk Edebiyatı Kültürü" (araştırma, 2007); "Çocuk ve Hayat Çemberi" (düşünce yazıları, 2019); "Çocuk Edebiyatı Yıllığı" (1987, 1988, 1989). Diğer Kaynaklar: "Çocuk Edebiyatı Materyalleri" (megep.meb.gov.tr); "Çocuk Edebiyatının Tanımı ve Amacı" (avys.omu.edu.tr). Ayrıca, çocuk edebiyatı kapsamında yararlanılabilecek ürünler arasında tekerleme, bilmece, atasözü, masal, efsane, destan gibi sözlü edebiyat ürünleri ile şiir, öykü, roman, tiyatro, biyografi, anı, gezi yazısı gibi yazılı edebiyat ürünleri yer alır.

    Çocuk Edebiyatı'nın temel ilkeleri nelerdir?

    Çocuk edebiyatının temel ilkeleri şunlardır: Çocuğa görelik: Eserler, çocuğun büyüme ve gelişme çağlarına uygun olarak ruhsal, zihinsel, dilsel ve toplumsal açıdan duyarlılıkla hazırlanmalıdır. Eğlence ve öğrenme: Çocuklar eğlenirken öğrenmelidir. Sade ve anlaşılır dil: Metinler, açık ve anlaşılır bir dil kullanmalıdır. İlgi çekici konular: Konular, çocuğun ilgi alanına hitap etmeli ve merak uyandırmalıdır. Evrensel ve ahlaki değerler: Eserler, sevgi, çalışkanlık, doğruluk, adalet, yardımseverlik gibi evrensel ve ahlaki değerleri işlemelidir. Eğitici ve öğretici mesajlar: Eserler, eğitici ve öğretici mesajlar içermelidir. Hayal gücü ve düşünce gelişimi: Eserler, çocuğun hayal gücünü ve düşünce gücünü geliştirmelidir. Mantıksal olay örgüsü: Konular ve olaylar, mantıklı bir olay örgüsü içinde gelişmelidir. Görsel ögeler: Metinler, illüstrasyonlarla desteklenerek çocuğun görsel gelişimi de desteklenmelidir.

    Çocuk edebiyatı yazarları kimlerdir?

    Bazı çocuk edebiyatı yazarları: Elif Şafak. İpek Ongun. Ülker Köksal. Pakize Özcan. İsmail Uyaroğlu. Gülten Dayıoğlu. Muzaffer İzgü. Michael Ende. José Mauro de Vasconcelos. Lucy Maud Montgomery.