• Buradasın

    Çember alt öğrenme alanına ait kavram yanılgılarının belirlenmesi Özerbaş ve Kaygusuz 2012?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özerbaş ve Kaygusuz'un 2012 yılında yaptığı "Çember Alt Öğrenme Alanına Ait Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi" başlıklı çalışma, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi'nin 28. sayısında, 78-94. sayfalar arasında yayımlanmıştır 12.
    Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf matematik dersi programında yer alan çember alt öğrenme alanına ait kavram yanılgıları incelenmiştir 3. Araştırmada, öğrencilerin en çok yarıçap kavramında yanılgıya düştüğü, kavramları anlamlandırmada kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir fark olmadığı ve bir dönemde okunan kitap sayısının anlamlı bir etkisi bulunduğu sonuçlarına ulaşılmıştır 3.
    Çalışmanın detaylarına dergipark.org.tr ve 9lib.net gibi platformlardan ulaşılabilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çemberin alt öğrenme alanı nedir?

    Çemberin alt öğrenme alanları, matematik dersinde genellikle şu konuları içerir: 1. Çemberin Özellikleri: Çemberin tanımını yapma, çember modeli oluşturma ve çemberin elemanlarını (merkez, yarıçap, çap) tanıma. 2. Çember ile Doğrunun İlişkisi: Çemberin düzlemde doğruyla olan ilişkilerini belirleme. 3. Merkez Açı ve Çevre Açı: Çember veya dairede merkez açı ve çevre açı ile bu açıların gördüğü yayları belirleme. 4. Aynı Yayı Gören Açılar: Aynı yayı gören merkez açının ölçüsü ile çevre açının ölçüsü arasındaki ilişkiyi belirleme.

    Çember ve daire alt öğrenme alanında öğrencilerin en çok hangi kavramda yanılgıya düştüğü belirlenmiştir?

    Çember ve daire alt öğrenme alanında öğrencilerin en çok yarıçap kavramında yanılgıya düştüğü belirlenmiştir.

    Kavram yanılgısı örnekleri nelerdir?

    Kavram yanılgısı örnekleri: Isı ve sıcaklık: "Isı ve sıcaklık aynı kavramlardır". Kütle ve ağırlık: "Kütle ve ağırlık aynı kavramlardır". Çözünme: "Şeker su içinde erir". Mevsimlerin oluşumu: "Dünya Güneş’e yakın olduğunda yaz, uzak olduğunda kış oluşur". Etik ve ahlak: "Bu davranışın hiç etik olmadı".

    Çemberin elemanları nelerdir?

    Çemberin elemanları şunlardır: 1. Merkez: Çemberin sabit noktası. 2. Yarıçap: Merkez ile çember üzerindeki noktaları birleştiren doğru parçası. 3. Çap: Çemberin merkezinden geçen ve iki ucu çemberin üzerinde bulunan yarıçapın 2 katı uzunluğundaki doğru parçası. Ayrıca, çember düzlemi üç bölgeye ayırır: iç bölge, dış bölge ve çemberin kendisi.

    Çemberde merkez açı ve yay nedir?

    Çemberde merkez açı ve yay şu şekilde tanımlanır: 1. Merkez Açı: Köşesi çemberin merkezinde olan açıya denir. 2. Yay: Çember üzerindeki iki nokta arasında kalan çember parçasına denir.

    Matematikte en çok hangi kavram yanılgısına düşülür?

    Matematikte en çok karşılaşılan kavram yanılgılarından bazıları şunlardır: Aşırı genelleme: Örneğin, "çarpma işleminin sonucu her zaman çarpan ya da çarpılandan daha büyüktür" ifadesi. Aşırı özelleme: Kesirlerle işlemlerin sadece aynı paydaya sahip kesirlerde yapılabildiğini düşünme. Yanlış tercüme: Matematiksel bir ifadeyi başka bir forma çevirirken yapılan hatalar. Kısıtlı algılama: Kesirlerin bir bütünün parçalarından bir veya birkaçı olarak öğrenilmesi. Pedagojik kaynaklı hatalar: Öğretmenin yanlış açıklamaları nedeniyle oluşan yanılgılar. Bu kavram yanılgıları, öğrencilerin matematiksel kavramları doğru anlamalarını engelleyebilir ve sonraki konularda da yanlış anlamalara yol açabilir.

    Kavram yanılgısı nasıl düzeltilir?

    Kavram yanılgılarını düzeltmek için şu yöntemler kullanılabilir: Kavram yanılgılarının tespiti: Öğrencilerin sahip oldukları yanlış kavramalar belirlenmelidir. Tartışma ortamı: Öğrenciler arasında, sahip oldukları kavram yanılgılarıyla yüzleşebilecekleri bir tartışma ortamı oluşturulmalıdır. Bilimsel yaklaşım: Bilimsel yaklaşım ve modellerle öğrencilere bilgilerin yeniden yapılandırılması ve özümsenmesi için yardımcı olunmalıdır. Alternatif yöntemler: Kavram haritaları, kavramsal değişim metinleri, anlam çözümleme tabloları gibi alternatif yöntemler kullanılabilir. Kavram yanılgılarını düzeltmek, özellikle direnç gösterdikleri için, çaba ve zaman gerektirebilir.