Jacques Rancière'in "Cahil Hoca: Zihinsel Özgürleşme Üstüne Beş Ders" adlı kitabı, Joseph Jacotot'nun deneyinden yola çıkarak eğitim ve toplumsal eşitsizlik üzerine düşünceler sunar. Kitapta ele alınan temel fikirler: Zekaların eşitliği: Bilen ile bilmeyenin, öğreten ile öğrenenin eşit olduğu bir eğitim anlayışını savunur. Özgürleştirme: Eğitimin, öğrencileri kendi zekalarını kullanmaya teşvik ederek özgürleştirmesi gerektiğini belirtir. Açıklama ve aptallaştırma: Sürekli açıklama yapmanın zekayı küçümsemek ve onu aptallaştırmak olduğunu öne sürer. Toplumsal eleştiriler: Zekaların eşitsizliğini bahane eden toplumsal eşitsizlik tasavvurlarını eleştirir. Kitap, eğitimciler, siyaset felsefesiyle ilgilenenler ve toplumsal eşitlik konularında kafa yoranlar için ufuk açıcı bir kaynak olarak kabul edilir.