• Buradasın

    Bütüncül puanlama nedir edebiyatta?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Edebiyatta bütüncül puanlama, yazılı anlatım çalışmalarının, güçlüden zayıfa doğru tanımlamaları yapılmış olan üç, dört, beş ya da altı performans düzeyine ayrılan bir puanlama anahtarı kullanılarak bir bütün olarak değerlendirilmesidir 4.
    Bütüncül puanlamanın bazı özellikleri:
    • Yazma becerisinin değerlendirilmesinde 1950'lerden beri kullanılmaktadır 4.
    • "Yazma ürününün bütünü, onun parçaları toplamından daha değerlidir." düşüncesine dayanır 4.
    • Öğrenci sayısının fazla olduğu ya da öğrencilerin yazılı anlatım çalışmalarının geniş çaplı değerlendirilmesi gerektiği durumlarda kullanılır 4.
    • Yazının geneline bir not vermeyi gerektirdiği için hızlı ve kolaydır 4.
    Bütüncül puanlama, analitik puanlama ve temel özelliklere göre puanlama, yazılı anlatımı değerlendirmede kullanılabilecek temel yöntemlerdir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkçe dersi bütünsel dereceli puanlama anahtarı nedir?

    Bütünsel dereceli puanlama anahtarı, öğrencinin performansının bütün olarak değerlendirilmesini sağlayan bir değerlendirme aracıdır. Bu tür anahtarlar, aşağıdaki durumlarda tercih edilir: Öğrenci çalışmasının kısa sürede değerlendirilmesi gerektiğinde (örneğin, günlük ödevler). Performansın genel değerlendirilmedeki ağırlığı az olduğunda (örneğin, ünite sonu çalışmaları). Performans boyutlarının ayrımının zor olduğu durumlarda. Öğrencinin yaş düzeyi küçüldüğünde. Bütünsel dereceli puanlama anahtarında, özellikler en zayıf ve en güçlü olarak tanımlanır ve öğrenci bu doğrultuda puanlama yapar.

    Bütüncül dereceli puanlama anahtarı nasıl uygulanır?

    Bütüncül dereceli puanlama anahtarı (DPA) uygulamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Puanlama stratejisinin belirlenmesi. 2. Ölçütlerin belirlenmesi. 3. Performans düzeylerinin belirlenmesi. 4. Performans düzeyi tanımlarının yapılması. 5. Uzman görüşlerinin alınması. 6. Uygulama. Bütüncül DPA, performans boyutlarının ayrımının zor olduğu durumlarda tercih edilir.

    Puan türleri nelerdir?

    Puan türleri farklı alanlarda kullanılan çeşitli hesaplama yöntemlerine göre sınıflandırılabilir. İşte bazı yaygın puan türleri: 1. KPSS Puan Türleri: Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) kapsamında üç ana puan türü bulunmaktadır: - P1: Genel Yetenek ve Genel Kültür testlerine dayalı, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) ve mühendislik fakültesi mezunları için. - P2: Genel Yetenek ve Genel Kültür testlerinin farklı ağırlıklarıyla hesaplanan, İİBF, hukuk, mühendislik gibi alanlardan mezun olanlar için. - P3: En yaygın kullanılan puan türü olup, lisans mezunlarının büyük bir kısmının tercih ettiği, memur pozisyonları için gerekli olan. 2. MEB-AGS Puan Türleri: Milli Eğitim Bakanlığı Akademik Gelişim Sınavı (MEB-AGS) için dört temel puan türü vardır: - AGS-P1: Akademik yeterlilik puanını ölçer. - AGS-P2: Pedagojik formasyon başarısını değerlendirir. - AGS-P3: Alan bilgisi puanını hesaplar. - AGS-P4: Tüm testlerin birleşimiyle elde edilen genel başarı puanıdır. 3. YKS Puan Türleri: Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kapsamında dört ana puan türü bulunmaktadır: - Sayısal (SAY): Matematik ve Fen Bilimleri testlerinin etkili olduğu, mühendislik ve tıp gibi bölümler için. - Eşit Ağırlık (EA): Matematik ve Türkçe-Sosyal testlerinin etkili olduğu, hukuk ve psikoloji gibi bölümler için. - Sözel (SÖZ): Türk Dili ve Edebiyatı ile Sosyal Bilimler testlerinin etkili olduğu, öğretmenlik ve tarih gibi bölümler için. - Yabancı Dil (DİL): Yabancı Dil Testi (YDT) üzerinden hesaplanır, dil bölümleri için.

    Türk Dili ve edebiyatı bütüncül değerlendirme nasıl yapılır?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinde bütüncül değerlendirme, yazılı anlatım çalışmalarının, güçlüden zayıfa doğru tanımlanmış performans düzeylerine göre bir bütün olarak değerlendirilmesiyle yapılır. Bütüncül değerlendirmenin bazı özellikleri: Hızlı ve kolay: Yazının geneline bir not vermeyi sağlar. Güvenilir: Homojen değerlendirmeci grubu, daha fazla eğitim ve daha fazla değerlendirmeci ile güvenilirliği artar. Genel değerlendirme: Yazılı anlatımların bütününe puan verildiği için ayrıntılar konusunda geri bildirim sağlamaz. Bütüncül değerlendirme, genellikle öğrenci sayısının fazla olduğu veya yazılı anlatımların geniş çaplı değerlendirilmesi gereken durumlarda kullanılır. Türk Dili ve Edebiyatı dersinde değerlendirme, sadece bütüncül yöntemle yapılmaz; tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme gibi farklı yöntemler de kullanılır.

    Şiirde puanlama nasıl yapılır?

    Şiirde puanlama, genellikle şiir değerlendirme ölçütleri kullanılarak yapılır. Bu ölçütler, şiirin çeşitli yönlerini değerlendirerek bir puan toplamına ulaşılmasını sağlar. Şiir değerlendirme sürecinde dikkate alınan bazı ana başlıklar şunlardır: 1. Tematik Analiz: Şiirin konusu ve ana teması. 2. Dil ve Üslup: Şairin kullandığı dil, üslup özellikleri, metaforlar ve benzetmeler. 3. Yapısal Özellikler: Şiirin dize düzeni, nazım birimi ve ritmi. 4. Ses Sanatları: Uyak, aliterasyon ve asonans gibi ses sanatları. 5. Semantik Analiz: Şiirde kullanılan kelimelerin ve ifadelerin anlamları. 6. Tarihsel ve Kültürel Bağlam: Şiirin yazıldığı dönem ve kültürel bağlam. Ayrıca, bazı yarışmalarda çevrim içi şiir değerlendirme ölçekleri de kullanılabilir.

    Edebi analizde yorumlama nedir?

    Edebi analizde yorumlama, bir edebi eserin derin anlamlarını ortaya çıkarma ve metni farklı açılardan değerlendirme sürecidir. Bu süreçte yapılan yorumlar şunları içerebilir: - Temaların analizi: Eserdeki ana fikirlerin ve sembolik unsurların belirlenmesi. - Karakter çözümlemesi: Karakterlerin gelişimi, çatışmaları ve motivasyonlarının incelenmesi. - Dil ve üslup incelemesi: Yazarın kullandığı dilin ve üslubun, eserin mesajını nasıl ilettiğinin değerlendirilmesi. - Tarihsel ve kültürel bağlam: Eserin yazıldığı dönemin ve kültürel ortamın, metnin anlamını nasıl etkilediğinin incelenmesi. Yorumlama, okuyucunun kişisel deneyimleri ve bakış açısıyla da şekillenir, bu nedenle öznel bir boyut taşır.