• Buradasın

    Bir testin geçerli olması için ne gerekir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bir testin geçerli olması için aşağıdaki iki temel öğe gereklidir 1:
    1. Uygunluk (İlgililik) 13. Testin, ölçmek için düzenlendiği özellikle ilgili olması; bir testin kapsadığı maddelerin (soruların) ölçmek istediği davranışları yeterince yansıtabilmesi 13.
    2. Güvenirlik 13. Bir ölçme aracını aynı koşullar altında tekrar tekrar uyguladığımızda aynı ya da benzer sonuçları vermesi 13.
    Ayrıca, geçerliği etkileyen diğer faktörler şunlardır:
    • Kapsam geçerliği 4. Testin, ölçmek istediği özelliklerin (hedef, konu, ünite veya içerik) tümünü kapsaması 14.
    • Yapı geçerliği 14. Testin oluşumunun, belirlenen amaca hizmet etmesi 14.
    • Görünüş geçerliği 14. Bir ölçme aracının, ölçmek istediği değişkeni ne derece ölçebilir göründüğü 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Test ve sınav arasındaki fark nedir?

    Test ve sınav arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam ve Doğa: Test, genellikle bir dersle ilgili bilginin ölçüldüğü daha az resmi bir prosedürdür. 2. Soru Türleri: Testler, boşluk doldurma, doğru-yanlış, kelime yerleştirme veya eşleştirme gibi çeşitli soru türlerini içerebilir. 3. Puanlama: Klasik sınavlar genellikle daha düşük puanlamaya sahiptir. 4. Sınav Ortamı: Sınavlar, öğrencilerin alışık olmadıkları bir ortamda, daha fazla stres ve kaygı altında yapılır.

    Test sorusu nasıl hazırlanır?

    Test sorusu hazırlamak için aşağıdaki basamaklar izlenmelidir: 1. Test alanının belirlenmesi: Testin ölçeceği alanın net olarak tanımlanması gerekir. 2. Kullanım amacının belirlenmesi: Testin amacı, seçme ve yerleştirme, tanılayıcı veya minimum yeterlik gibi belirlenmelidir. 3. Ölçülecek davranışların belirlenmesi: İlgili alanı oluşturan bilgi ve beceriler, ölçülebilir davranışlar olarak ifade edilmelidir. 4. Davranışların geçerliğinin sağlanması: Belirlenen davranışlar, alan uzmanları tarafından incelenerek geçerlikleri sağlanmalıdır. 5. Belirtke tablolarının oluşturulması: Her bir yeterliğin testteki önemi ve bilişsel seviyesini belirleyen tablolar oluşturulmalıdır. 6. Madde yazımında dikkat edilecek hususların belirlenmesi: Maddelerin hangi hedef kitle için, hangi zorlukta yazılacağı gibi açıklamalar yapılmalıdır. 7. Maddelerin incelenmesi: Maddeler, bilimsel doğruluk, dilbilgisi ve yanlılık açısından kontrol edilmelidir. 8. Pilot uygulama: Yazılan maddeler, hedef kitleye benzer küçük bir grupta ön denemesi yapılmalıdır. 9. Madde geçerlik analizleri: Madde güçlük ve ayırıcılık indeksleri hesaplanarak, ölçütlere uymayan maddeler düzeltilmelidir. 10. Test formlarının oluşturulması: Maddeler, belirtke tablosu baz alınarak bir araya getirilip, cevap anahtarı oluşturularak test formu hazırlanmalıdır.

    Test seviyeleri kaça ayrılır?

    Test seviyeleri dört ana kategoriye ayrılır: birim testi, entegrasyon testi, sistem testi ve kabul testi.

    Test sorularında kaç seçenek olmalı?

    Test sorularında seçenek sayısı, cevaplayıcıların düzeyine göre ayarlanmalıdır. İlköğretimin ilk kısımları: İki veya üç seçenekli maddeler kullanılmalıdır. İlköğretimin ikinci kısmı: Dört seçenekli maddeler kullanılmalıdır. Ortaöğretim ve üzeri: Beş seçenekli maddeler kullanılmalıdır. Ayrıca, bir testteki tüm maddelerin aynı sayıda seçeneğe sahip olması gerekir; bazı sorular dört, bazıları beş seçeneğe sahip olmamalıdır, hepsinde aynı sayıda seçenek olmalıdır.

    Testi nedir?

    Testi kelimesi, Farsça kökenli olup iki farklı anlama gelir: 1. Su kabı: Geniş gövdeli, dar boğazlı, emzikli veya emziksiz olabilen, toprak, cam, metal gibi maddelerden yapılan su kabı. 2. Miktar: Bu kabın alabileceği miktarda olan. Örnek cümle: "Yalnız çeşme başında dizleri üstüne çökmüş bir ihtiyar kadın, testisini dolduran genç kızı bekleyerek bize bakıyordu".

    Hangi testin kullanılacağı nasıl belirlenir?

    Hangi testin kullanılacağının belirlenmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Araştırma sorununun netleştirilmesi. 2. Değişken türlerinin belirlenmesi. 3. Grup sayısının belirlenmesi. 4. Verilerin normal dağılımının kontrol edilmesi. 5. Aynı veya farklı kişilerin verilerinin değerlendirilmesinin belirlenmesi. Tüm bu süreçte emin olunamazsa, bir istatistikçiden destek alınması önerilir.

    Test ortamında neler yapılır?

    Test ortamında yapılanlar, yazılım test sürecinin çeşitli aşamalarını içerir: 1. Test Planlama ve Kontrol: Test hedeflerinin belirlenmesi ve test sürecinin planlanması. 2. Test Analiz ve Tasarım: Gereksinimler ve kullanım durum senaryolarından faydalanarak test senaryolarının hazırlanması. 3. Test Ortamı Kurulumu: Test için gerekli donanım, yazılım ve ağın yapılandırılması. 4. Test Yürütme: Test senaryolarının çalıştırılması, beklenen ve gerçekleşen sonuçların karşılaştırılması, hata kayıtlarının açılması. 5. Çıkış Kriterlerini Değerlendirme ve Raporlama: Test sonuçlarının değerlendirilmesi, raporlanması ve hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının kontrol edilmesi. 6. Test Kapanış: Test sürecinde elde edilen tecrübe ve metriklerin bir sonraki projeye aktarılması, test scriptleri ve test verilerinin arşivlenmesi.