Beyin temelli öğrenme, nörobilimin öğrenme ile ilişkilendirilmesiyle geliştirilen bir kuramdır. Beyin temelli öğrenmenin bazı ilkeleri: Paralel işlemci: Beyin aynı anda birden fazla işlem yapabilir. Bireysel farklılıklar: Her beyin kendine özgüdür ve öğrenmedeki bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır. Fizyoloji ve duyular: Öğrenme, kişinin fizyolojik süreçleri ve duygusal durumuyla yakından ilgilidir. Eski ile bağlantı: Yeni bilgiler, eski bilgiler ile ilişkilendirilerek öğrenilmelidir. Aktif süreçleme: Öğrenme, bilinçli ve bilinçsiz süreçleri içerir. Beyin temelli öğrenme, öğrencilerin bireysel özelliklerini dikkate alır ve çevresel, duygusal, psikolojik faktörlerin öğrenme süreci üzerindeki etkilerini saptar.